عبدالمنان متین فراهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ولایت فراه در زمینه محصولات گلخانه ای به ویژه خیار و بادمجان تولیدات بالایی دارد که در این زمینه نیز می توانیم با خراسان جنوبی همکاری کنیم.
وی افزود: روز گذشته در ارتباط با موضوعات مختلفی بحث و تبادل نظر شد که مهمترین آن صادرات و واردات برخی محصولات کشاورزی بین 2 استان خراسان جنوبی و ولایت فراه بود.
رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فراه افغانستان گفت: در این نشست در خصوص صادرات محصول چغندرقند از ولایت فراه به خراسان جنوبی موافقت شد.
وی ادامه داد: در این زمینه توانایی داریم برخی محصولات عمده فراه به خراسان جنوبی صادر و در عوض محصولاتی از جمله شکر خراسان جنوبی به فراه صادر شود.
فراهی تاکید کرد: همکاری های دوجانبه در زمینه یافتن راهکارهای بهتر برای صادرات دام به جمهوری اسلامی ایران مد نظر ماست تا به شکل رسمی در این زمینه و افزایش و گسترش دامداری در ولایت فراه تلاش کنیم.
وی یادآور شد: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، بلندمدت و کارگاهی توسط خراسان جنوبی و استفاده از دانش و آموخته های این استان مدنظر ماست تا آن را در سایه عمل به اجرا درآوریم.
رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فراه افغانستان افزود: سه موضوع مذکور طی تفاهم نامه ای بین استانداران خراسان جنوبی و فراه افغانستان امضا می شود.
وی گفت: نخستین بار است که به خراسان جنوبی سفر کرده ایم لذا تاکنون به شکل رسمی در زمینه کشاورزی و زراعت با خراسان جنوبی همکاری نداشته ایم که این سفر روزنه امیدی برای فعالیت های بعدی شد.
فراهی اظهار داشت: تاکنون واردات محدودی به خراسان جنوبی داشته ایم و تجارت یکسویه بود که از این پس تجارت ها دوطرفه خواهد شد.
والی فراه افغانستان و هیات همراه در سفر سه روزه به خراسان جنوبی ضمن دیدارهای مختلف با مسئولان این استان از مراکز علمی و اقتصادی نیز بازدید کردند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.