محمد شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد 52 طرح افتتاح و چهار طرح نیز کلنگ زنی می شود.
وی ادامه داد: افتتاح نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی برق که با سرمایه گذاری از کشور آفریقای جنوبی انجام شده از مهمترین طرح های افتتاحی هفته دولت در شهرستان خوسف است.
وی گفت: با وجود 194 آبادی دارای سکنه و اشتغال 90 درصدی مردم این شهرستان در بخش های کشاورزی و دامداری رفع مشکلات این قشر در اولویت های دستگاه های دولتی به ویژه جهاد کشاورزی بوده است از این رو در هتفه دولت توسط این دستگاه تعداد 14 پروژه با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
فرماندار خوسف با بیان اینکه در راستای تکمیل چرخه تولید کشتارگاه صنعتی دام در خوسف کلنگ زنی خواهد شد ابراز امیدواری کرد: با احداث این کشتارگاه بخشی از مشکلات دامداران در زمینه فروش دام و کوتاه شدن دست دلالان مرتفع خواهد شد.
وی گفت: 6 پروژه توسط دهیاری های شهرستان خوسف که بیشتر آنها جدول گذاری و زیرسازی معابر روستاها برای استفاده از قیر رایگان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال انجام شده است.
شفیعی ادامه داد: کلنگ زنی بزرگترین سد خاکی استان خراسان جنوبی در منطقه آرک و بین آباد با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال از دیگر پروژه های مهم شهرستان خوسف است که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در مدت چهار ماه به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: اجرای طرح هادی در هشت روستا با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و 700 میلیون ریال و تکمیل سوله امدادی با اعتبار چهار میلیارد ریال از دیگر طرح هایی است که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز توسعه کلاس های درس دو مدرسه در روستاهای نوغاب و فخرآباد با اعتبار سه میلیارد و 700 میلیون ریال در این هفته به بهره برداری می رسد.
فرماندار خوسف اظهار داشت: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی و در راستای استفاده از همه ظرفیت های موجود و با همکاری دهیاری های شهرستان از ابتدای سال جاری تعداد 40 قنات لایروبی، احیا و مرمت شده که در نوع خود در این استان کم سابقه است.
شهرستان خوسف در فاصله 36 کیلومتری جنوب شرقی بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی است.
9866*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.