مرتضی عربی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایشگاه «شهر گردشگر، اقتصاد و سرمایه گذاری» چهارم تا هفتم شهریورماه جاری در محل نمایشگاهی مجتمع تجاری ایران مال تهران توسط کانون ایران نوین با نظارت و حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دایر است.
وی با بیان اینکه علاقه مندان می توانند از ساعت 10 تا 19 از این نمایشگاه دیدن کنند گفت: ضمن نمایش فرهنگ و جاذبه های ناب گردشگری استان فرصت های خراسان جنوبی در بسته های سرمایه گذاری ارائه و معرفی می شود.
معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: هر کدام از شهرستان های استان جاذبه های طبیعی و تاریخی بکر و کمتر شناخته شده با زیرساخت های لازم دارند.
وی گفت: هتل ها، رستوران های سنتی، مراکز خرید، بازارچه های صنایع دستی، اقامتگاه های بوم گردی و غیره می توانند مقصد گردشگران داخلی و خارجی باشند و بسته های سرمایه گذاری استان با 2 زبان فارسی و انگلیسی به معرفی قابلیت های حوزه گردشگری استان پرداخته که کمپ های کویرنوردی، مجتمع های آب درمانی و برخی ابنیه های تاریخی از فرصت های سرمایه گذاری استان در این بسته ها است.
عربی بیان کرد: برای این قابلیت ها در بسته های سرمایه گذاری زیرساخت ها مشخص شده که شناسنامه ای هم تهیه و در قالب کتاب و بنر چاپ شده است.
وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه یادشده اولین بار برگزار می شود گفت: هدف از شهر گردشگر این است که از خدمات شهری فاصله گرفته و فضا را به نوعی گردشگری کنیم.
معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: در کنار فرصت های سرمایه گذاری گردشگری، چند نمونه از صنایع دستی استان نیز به نمایش گذاشته شده که سوغات استراتژیک استان از جمله عناب تازه و پذیرایی بازدیدکنندگان با دمنوش های محلی از برنامه های جانبی غرفه خراسان جنوبی در این نمایشگاه است.
وی با اشاره به استقبال مطلوب از غرفه خراسان جنوبی گفت: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور و معاون رئیس جمهوری نیز تاکنون از غرفه بازدید و عملکرد استان را در معرفی فرصت ها رضایت بخش ارزیابی کرده اند.
عربی با تاکید بر اهمیت موضوع گردشگری در کشور تصریح کرد: تلاش می شود از فرصت های پیش رو در داخل و خارج با معرفی توانمندی های حوزه گردشگری برای جذب سرمایه های سرگردان استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ترغیب گردشگران و سرمایه گذاران برای حضور در استان مد نظر بوده است افزود: سه اثر جهانی بیابان لوت، باغ و عمارت اکبریه بیرجند، مجموعه قنوات بلده فردوس و بیش از 830 اثر تاریخی و طبیعی از خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی دارای ظرفیت های بالا برای معرفی و جذب گردشگر است.
غرفه خراسان جنوبی در فضایی بالغ بر 84 مترمربع در سالن E_02 شماره 340 پذیرای علاقه مندان و سرمایه گذاران است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.