طاهره حمیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قصه ‌زندگی مردم ایران و جهان، غم‌ ها و شادی‌ هایشان موضوع محوری بیست‌ و یکمین جشنواره بین ‌المللی قصه‌ گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که مرحله استانی آن نیمه دوم مهرماه 1397 در بیرجند برگزار می ‌شود.
وی افزود: فراخوان این رویداد فرهنگی و هنری از سوی کانون پرورش فکری منتشر شده و شرکت‌ کنند گان می ‌توانند تجربه‌ های قصه‌ گویی خود را در سه بخش تخصصی(قصه ‌گویی)، عمومی (فیلم 90 ثانیه‌ ای) و علمی (مقاله‌ نویسی) محک بزنند.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ قصه گویی در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: بخش تخصصی قصه‌ گویی، شامل «دختران و پسران (14 تا 18 سال)»، «زنان و مردان (18 سال به بالا)» و «مادربزرگ ‌ها و پدربزرگ ‌ها» است.
مدیر کل کانون پرورش فکری استان تصریح کرد: محور موضوعی این دوره از جشنواره «قصه زندگی من (زندگی بهتر، غم و شادی)» تعیین شده است و مرحله کتاب‌خانه ‌ای این جشنواره هفته دوم شهریور ماه در سطح مراکز فرهنگی هنری کانون استان برگزار خواهد شد.
وی گفت: بر همین اساس قصه‌گویان در حوزه تکنیکی می‌ توانند به 2 شیوه «قصه ‌گویی سنتی» و «قصه‌ گویی خلاق» با استفاده از ابزار، امکانات دیداری و شنیداری قصه‌ های خود را در بیست و یکمین جشنواره قصه‌ گویی روایت کنند.
حمیدی خاطر نشان کرد: علاقه‌ مندان به هنر قصه ‌گویی تا 25 شهریور 1397 فرصت دارند فیلم ‌قصه‌ های خود را در سایت جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند و یا فیلم قصه‌ گویی خود را به دبیرخانه استانی به آدرس بیرجند، خیابان غفاری، خیابان یاس، پلاک 44 اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحویل دهند.
وی یادآور شد: مرحله استانی این جشنواره نیمه دوم مهر ماه 1397 در بیرجند برگزار و نفرات برگزیده پس از حضور موفق در مرحله منطقه‌ ای، همزمان با شب یلدا در بخش کشوری و بین ‌المللی شرکت خواهند کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: قصه‌ های 90 ثانیه‌ ای بخش جدیدی است که به بیست و یکمین جشنواره بین ‌المللی قصه ‌گویی افزوده شده تا علاقه ‌مندان بتوانند قصه‌ ی زندگی خود را تنها در 90 ثانیه‌ روایت کنند.
وی ادامه داد: سال گذشته پنج نفر از خراسان جنوبی به مرحله منطقه ای این جشنواره راه یافتند.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.