به گزارش ایرنا، علی عرب نژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد 132 واحد مربوط به خانوارهای تک معلولی ، هفت واحد مربوط به خانوارهای دارای حداقل 2 معلول شهری و 21 واحد روستایی متعلق به خانوارهای دارای حداقل 2 معلول به بالا در سطح استان است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی زیربنای هر واحد مسکونی شهری را بین 80 تا 95 متر و اعتبار هزینه شده برای هر واحد را تعاونی ساز تک معلولی را 64 میلیون و 240 هزار تومان اعلام کرد.
وی افزود: از این مبلغ 30 میلیون تومان تسهیلات بانکی، سه میلیون و 770 هزار تومان کمک بلاعوض بهزیستی و مابقی سهم آورده مددجو است.
عرب نژاد از اجرای مسکن خانوارهای 2 معلول به بالا در استان به عنوان طرح مسکن جدید در سال های اخیر یاد کرد و گفت: برای هر خانوار دارای 2 معلول به بالای روستایی 18 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای خانوارهای 2 معلول به بالای شهری 35 میلیون تومان توسط بهزیستی، بنیاد مستضعفان و انجمن خیران به صورت کمک بلاعوض پرداخت می شود و از تسهیلات بانکی نیز برای ساخت به مبلغ 30 میلیون تومان می توانند استفاده کنند.
وی ادامه داد: راه اندازی چندین طرح اشتغال مددجویی در بیرجند، افتتاح کارگاه حرفه آموزی معلولان ذهنی سرود زندگی و کارگاه خیاطی خانواده های کودکان کار که همگی در راستای توانمندسازی معلولان و مددجویان بوده جزو دیگر پروژه های هفته دولت در استان است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین اولین مرکز خانه های کوچک پناهگاهی معلولان ذهنی برای نگهداری از معلولان بی سرپرست ذهنی خفیف با ظرفیت 10 نفر در بیرجند به بهره برداری می رسد تا گامی هر چند کوچک برای معلولان و توانخواهان تحت حمایت بهزیستی استان باشد.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.