رضا یزدان مهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سطح زیر کشت باغات پسته استان را 18 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: به دلیل تغییرات دمایی و افت دما امسال گلدهی درختان پسته با مشکل مواجه شد.
رئیس مدیریت بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرستان بشرویه بیشترین خسارت باغ های پسته را به خود اختصاص داده است.
وی یادآور شد: میزان برداشت سالانه پسته در استان 14 هزار و 739 تن و متوسط عملکرد در هکتار یکهزار و 391 کیلوگرم است.
یزدان مهر با بیان اینکه بخش عمده ای از وقوع خسارت به باغ های پسته مربوط به عدم مدیریت مزرعه است اظهار داشت: امسال علاوه بر نبود مدیریت، تغییرات دمایی سبب خسارت به باغات شده است.
وی افزود: گزارش خسارت به باغات پسته استان به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد و امید است نسبت به اختصاص اعتبار خسارت اقدام شود.
رئیس مدیریت بحران و مخاطرات جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بخش زیادی از باغات پسته استان فاقد بیمه کشاورزی است که انتظار می رود کشاورزان استقبال بیشتری در این زمینه داشته باشند.
وی ادامه داد: سالانه 10 تا 16 میلیارد تومان غرامت بیمه در بخش های مختلف کشاورزی استان پرداخت می شود اما خرده مالکی و کمبود اطلاعات سبب شده کشاورزان استقبال کمتری نسبت به بیمه باغات و اراضی داشته باشند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.