مهدی بهدانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از بهمن ماه 96 تاکنون یکهزار و 166 طرح کشاورزی به ارزش 608 میلیارد تومان در زمینه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سامانه کارا ثبت شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد 744 طرح اشتغال به مبلغ 419 میلیارد تومان در کارگروه استانی مصوب شده است.
مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: از مجموع طرح های مصوب 405 طرح به مبلغ 240 میلیارد تومان در چهار بانک عامل توسعه تعاون، کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک در حال بررسی است.
وی بیان کرد: طرح های اشتغال روستایی در 2 گروه قرار می گیرند که یکی از این گروه ها طرح های زیر 250 میلیون تومان است و در کمیته اشتغال شهرستان ها مورد بررسی قرار می گیرد.
بهدانی گفت: همچنین طرح های 250 میلیونی تا 6 میلیارد تومان در کارگروه استانی و از 6 تا 15 میلیارد تومان در کارگروه ملی بررسی و به بانک های عامل معرفی می شود.
وی یادآور شد: تاکنون 6 طرح بزرگ بالای 6 میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان به مبلغ 79 میلیارد تومان به کارگروه ملی ارسال شده و در حال بررسی برای جذب تسهیلات است.
مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: طرح تولید شیرخشک سویا و دامی (13 میلیارد تومان)، کشتارگاه طیور(7 میلیارد تومان)، ساخت مجتمع گلخانه ای( 12 میلیارد تومان) کشتارگاه صنعتی دام ( 12 میلیارد تومان)، گلخانه سبزی و صیفی( 12 میلیارد تومان) و تولید عرقیات گیاهی و عصاره گیاهان دارویی(23 میلیارد تومان) از جمله این طرح هاست.
وی اظهار داشت: بعد از ثبت نام متقاضی در سامانه کارا طرح های بزرگ اشتغال به صورت مستقیم در کارگروه ملی مورد بررسی قرار می گیرد و استان به آن دسترسی ندارد.
بهدانی میزان اشتغال ایجاد شده برای طرح های پرداخت شده اشتغال روستایی را 643 نفر اعلام کرد و افزود: مجموع اشتغال طرح های ثبت نام شده در سامانه کارا 6 هزار و 480 نفر پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: همچنین با جذب تسهیلات اشتغال طرح های بزرگ بخش کشاورزی استان 647 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: نرخ تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در مناطق مرزی چهار درصد و مناطق روستایی 6 درصد است.
وی با بیان اینکه باغات جزو اولویت های دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نیستند افزود: این در حالیست که محصولات استراتژیک استان از جمله زرشک، زعفران و عناب به عنوان رسته گیاهان دارویی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.