به گزارش ایرنا، علی اسماعیلی روز سه شنبه در نشست مشترک مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی با مدیران رسانه های خراسان جنوبی، افزود: نباید با تعارف های غیر معمول گفت و گو را به عرصه های غیر مستقیم هدایت کرد.
وی ادامه داد: با راه اندازی تالار های گفت و گو در همه حوزه ها می توان به صورت مستقیم مشکلات را مورد بررسی قرار داد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای نظام باید به صورت شفاف برای مردم بیان شود و رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی در تحقق این امر خلاقانه گام بردارند.
اسماعیلی با بیان اینکه روابط عمومی و رسانه ها باید در راستای خیر جمعی گام بردارند، گفت: نقشه راه با تامل بر اولویت ها باید مشخص شود تا نتیجه کار ما منفعت در راستای اخلاق مداری در جامعه باشد.
به گفته وی، امروزه نیازمند منشوری مدون در نحوه اطلاع رسانی به موقع، صحیح و شفاف در استان هستیم و خبرنگاران و روابط عمومی ها برای تحقق این منشور اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه رسانه ها باید از جایگاه خود صیانت و در جهت ارتقای آن گام بردارند، افزود: نیل به سمت حرفه ای شدن جز با ارتقای دانستنی ها میسر نیست و در این مسیر استانداری هم از هیچ تلاشی چشم پوشی نخواهد کرد.
وی تاکید کرد: نقد منصفانه در جای خود دارای جایگاه است و از خودشیفتگی کاذب جلوگیری می کند اما رسانه ها باید در نظر داشته باشند که اقبال عمومی بستگی به صحت خبر دارد.
معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه گفت: در حوزه روابط عمومی های دستگاه های اجرایی و مدیران آنها باید ساماندهی جدیدی صورت گیرد تا مشکلات اطلاع رسانی احتمالی مرتفع شود.
مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه تغییر ساختار روابط عمومی ها را به جد پیگیری می کنیم، گفت: استقلال روابط عمومی در دستگاه ها باید قوت بگیرد و روابط عمومی هم همانند یک رسانه باید شفاف اطلاع رسانی کنند.
عباسعلی بهاری با تبریک فرا رسیدن هفته دولت، توجه به خدمات نظام، جلوگیری از بسته های تبلیغاتی نظیر کتاب و پوستر، پاسخگویی مدیران دستگاه های اجرایی به رسانه ها و جلوگیری از ابهامات را از مهمترین راهکار های پیش روی روابط عمومی های استان بیان کرد.
وی برگزاری نشست خبری حضوری و غیر حضوری، حضور مدیران در رسانه ها و سخنرانی در خطبه های قبل از نماز جمعه، یادداشت و سرمقاله نویسی مدیران و تهیه اینفوگرافی را از دیگر دستورالعمل های هفته دولت ذکر کرد.
به گزارش ایرنا، ارتباط بیش از پیش روابط عمومی و رسانه با توجه به فرا رسیدن هفته دولت، رفع مشکلات روابط عمومی ها با مدیران دستگاه های اجرایی و اطلاع رسانی صحیح، شفاف و به موقع دستاوردهای دولت از مصوبات این نشست صمیمی بود.
3215* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.