به گزارش ایرنا روز دوشنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی در شهرستان قاینات با نماینده ولی فقیه در استان افزود: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با جمعیت جوانی مواجه هستیم که فضای ابتدای انقلاب را درک نکرده اند.
وی ادامه داد: حضور محوری مردم در همه امور، انقلاب اسلامی را بیمه کرده و امروز عزت، امنیت، اقتدار، شرف و غیرت ما مدیون خون شهیدان است.
فرماندار قاینات گفت: رهبر معظم انقلاب در سفری به این شهرستان، مردم این منطقه را مومن، انقلابی و دارای سابقه درخشان در زمینه دینی و انقلابی عنوان کردند.
وی اظهار داشت: معظم له این شهرستان را دارای منابع سرشار و نیروی انسانی متعهد معرفی کردند که می تواند آینده کشور را آباد کند.
کریمی بیان کرد: این شهرستان از سه بخش ، پنج شهر و 161 روستا تشکیل شده و دومین شهر استان از نظر جمعیت است.
وی گفت: وسعت قاینات 7 هزار و 502 کیلومتر مربع است که در سرشماری سال 1395 جمعیت این شهرستان 120 هزار نفر اعلام شد.
وی افزود: مردم این شهرستان با تقدیم پنج شهید قبل از انقلاب، 302 شهید بعد از انقلاب و 775 جانباز ، 31 آزاده و 11 هزار رزمنده در طول هشت سال دفاع مقدس، نقش برجسته در انقلاب اسلامی داشته اند.
وی اظهار داشت: سردارانی چون شهید محمود کاوه، محمد ناصر ناصری، ذوالفقار رمضانی و مهدی امین زاده از این خطه هستند.
فرماندار قاینات گفت: هم اکنون 9 مرکز آموزش عالی با 4 هزار و 700 دانشجو و 6 مدرسه علمیه با قدمت چند صد ساله در این شهرستان فعال است.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از ارزش های والا، اساسی و اصیل فرهنگ عاشورایی و شهادت است و تفکر استکبار ستیزی و مهدویت دارد.
کریمی ادامه داد: شهادت، کلاس درس بالنده و حرکت به جلو است و شهدا برگزیدگان مدرسه عشق هستند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات هم در این جلسه گفت: همه تلاش ما حفظ فرهنگ شهادت و انتقال آن به نسل جوان است.
سرهنگ رضا هزاری افزود: یادواره 302 شهید شهرستان قاینات در آبان ‌ماه سال جاری در این شهرستان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: هدف از برگزای برنامه های یاد شده ترویج فرهنگ ایثار و استکبار ستیزی در نسل جوان بوده و بیشتر این برنامه ها مردمی است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قاینات با بیان اینکه همه ظرفیت این شهرستان در بحث یادواره شهدا فعال است افزود: خدمت ‌رسانی به مردم، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری محافل انس با قرآن به یاد شهدا و تهیه کمک جهیزیه نوعروسان به یاد شهدا از جمله اقدامات انجام شده در راستای برگزاری کنگره شهداست.
هزاری ادامه داد: همایش جوانان انقلابی روز جمعه دوم شهریور ماه سال جاری در قاین برگزار می شود.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.