به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز یکشنبه در نشست شورای اداری خراسان جنوبی افزود: از این تعداد 972 پروژه مربوط به بخش دولتی و کشوری است که 301 مورد در حوزه شهری و 671 مورد در بخش روستایی افتتاح و کلنگ زنی می شود.
وی ادامه داشت: همچنین 305 پروژه توسط دهیاری های استان در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می رسد که از محل این پروژه ها 44 هزار و 283 خانوار با جمعیت 150 هزار و 243 از مزایای آنها بهره مند خواهند شد.
مدیرکل هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از مجموع پروژه های دولتی و کشوری، 919 مورد در مرحله افتتاح و 53 پروژه کلنگ زنی است.
وی بیان کرد: با تمام کارشکنی ها و جوسازی هایی که علیه نظام و حاکمیت مطرح است باید تلاش و جدیت تمامی مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران و سایر مسئولان بر تشریح فعالیت ها باشد.
علوی مقدم گفت: پروژه های قابل افتتاح هفته دولت با حضور میهمانان کشوری، استاندار و معاونان برنامه ریزی شده ، برنامه های شهرستان ها نیز احصا شده است که زمانبندی خواهد شد.
وی در ادامه به موضوع موافقت نامه های اصولی اشاره کرد و گفت: معمولا موافقت نامه هایی که صادر می شود مجوز ساخت و هزینه های مربوط به دستگاه های اجرایی مورد غفلت قرار می گرفته که امسال در موافقت نامه های احداثی باید دیده شود و مجوز پروژه های بدون پروانه ساختمان صادر نشود.
مدیرکل هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید عوارض نوسازی و خدمات سالانه شهرداری ها در دستور کار قرار گیرد اظهار داشت: یکی از منابع درآمدی شهرداری ها با توجه به حوزه وسیعی کاری آنها دریافت عوارض سالیانه است.

** شهرداری حق تخفیف عوارض خودرو ندارد
وی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی توجه داشته باشند که عوارض خودرو دستگاه ها باید در همان شهر پرداخت شود همچنین شهرداری ها هیچگونه حق تخفیف در این زمینه ندارد چراکه تخفیفات به منزله دخل و تصرف محسوب می شود.
علوی مقدم ادامه داد: هر گونه تخفیف برای عوارض خودرو توسط شهرداری ها ، تضییع حقوق شهرداری ها و مردم است که باید مورد توجه واقع شود.
وی در ادامه با اشاره به نظارت بر طرح های عمرانی دستگاه های اجرایی استان یادآور شد: مرحله نخست اجرا شد و مرحله دوم نظارت ها نیز نیمه دوم شهریورماه امسال در دستور کار قرار می گیرد.
مدیرکل هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از تمامی دستگاه های اجرایی استان انتظار می رود در این زمینه اطلاع رسانی دقیق را در دستور کار قرار دهند.

** تاکید بر استفاده از مصالح بومی استان
علوی مقدم بر استفاده از مصالح بومی و استاندارد در استان تاکید کرد و افزود: برای رعایت حقوق تولید کنندگان و اقتصاد این افراد باید استفاده از مصالح بومی در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
وی بیان کرد: تنها در صورتی که کالای مورد نیاز دستگاه های اجرایی در استان موجود نباشد می توان کالای مورد نیاز را از خارج استان تامین کرد.
مدیرکل هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: توجه نکردن به این موضوع تضییع حقوق مردم و تولیدکنندگان است لذا ما موظفیم توجه به حمایت از کالای ایرانی را از داخل استان آغاز کنیم.
وی در ادامه به برگزاری کنگره شهدا در استان اشاره کرد و گفت: تا زمان برگزاری این مراسم فرصت زیادی باقی نمانده (مهر ماه) لذا انتظار می رود دستگاه های اجرایی در حوزه تامین زیرساخت ها توجه ویژه داشته باشند.
علوی مقدم با اشاره به اجرای طرح خشت های آسمانی در خصوص احداث زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی با مجموعه خود نشست هایی در زمینه همکاری در این امر خیرخواهانه داشته باشند.
7557* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.