به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز پنجشنبه در جلسه برنامه ریزی اجلاسیه شهدای اهل سنت خراسان جنوبی در شهرستان درمیان افزود: این یادواره با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقویت وحدت بین شیعه و سنی برگزار می شود.
وی با تاکید براینکه برنامه ریزی ها برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر این یادواره در شهرستان با همکاری همه دستگاه‌ها در حال انجام است گفت: جامعه اهل سنت درمیان 36 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.
بشیری زاده از مسئولان شهرستانی خواست با همکاری مردم در اجرای مطلوب یادواره شهدای اهل سنت استان آنچنان که در خور شان شهداست، مشارکت دارند.
وی ادامه داد: شهدا مروجان ارزش های دینی و سرمایه های ماندگار نظام و انقلاب هستند و گرامیداشت نام و یاد شهدا، زیباترین عبادت الهی و قدردانی از فداکاری این عزیزان است.
فرماندار درمیان گفت: شهدا امنیت، آسایش و اقتدار را برای کشور به ارمغان آوردند و حضور ما در گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان در واقع نوعی ادای دین به آنهاست.
همچنین در حاشیه برگزاری این نشست فرمانده قرارگاه شهید ناصری خراسان جنوبی و فرماندار درمیان به همراه جمعی از مسئولان با خانواده شهید غلام محمد عبدالهی از شهدای اهل سنت دیدار کردند.
شهرستان درمیان 179 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
این شهرستان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.