به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار جمعی از آزادگان و ایثارگران استان خراسان جنوبی افزود: با اراده ای که خداوند به آزادگان داد، توانستند در برابر هجمه و شکنجه های غیرقابل وصف دشمن ایستادگی کنند و امروز مایه افتخار نظام شوند.
وی با اشاره به سیاست چماق و هویج دشمن تصریح کرد: استکبار جهانی طبق سیاست های از پیش تعیین شده به اصطلاح هویج را از آن کشورهای همراه و چماق را برای کشورهای غیرهمراه به کار می برد اما رزمندگان اسلام خام این سیاست نشدند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انسان واقعی تابع عقل، ایمان، عدل و باور صحیح است و اگر روحیه حیوانی بر او غلبه کند برای به دست آوردن سیاست هویج دشمن، ارزش ها را فدای رفاه خواهد کرد.
وی افزود: آزادگی مربوط به قشر یا دین خاصی نیست و تمامی کسانی که راه امام حسین (ع) را دنبال کردند بدون شک آزاده به تمام معنا خواهند بود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ماهاتما گاندی (رهبر فقید هند) مسلمان نبود اما با روحیه آزادگی که داشت در برابر هجمه استعمار انگلیس ایستاد و گفت که به تبعیت از رهبر آزادگان جهان و امام سوم شیعیان دست استعمار را از هندوستان کوتاه خواهم کرد.
وی یادآور شد: آزادگان دفاع مقدس روزی از سلطه چماق استکبار با انواع شکنجه ها رنج می کشیدند و امروز هم از رفتار رفاه طلبان بی دردی که به دنبال هویج از دست ترامپ هستند رنج می کشند که نباید نگران باشند زیرا این دنیا محل آزمایش الهی است.
امام جمعه بیرجند گفت: شهادت هدف نیست بلکه در راه هدف است و بدون شک افرادی که این راه را تا پای شهادت رفتند و امروز هم در مسیر همان رسالت و هدف حرکت می کنند، مقامی بالاتر از شهدا خواهند داشت.
26 مرداد ماه 1369 میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سرافرازی بود که پس از سال ها اسارت در زندان های مخوف رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک کشور نهادند و مورد استقبال عظیم مردم قرار گرفتند.
استان خراسان جنوبی 240 آزاده دارد و 2 هزار شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.