حسین توکلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی پروژه فاضلاب قاین از سال 86 آغاز شد و کل مسیر شبکه جمع آوری فاضلاب 130 کیلومتر است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 55 کیلومتر شبکه اصلی و خطوط فرعی و 4.5 کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب قاین اجرا شده و تا پایان سال گذشته 17 میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری قاینات گفت: شبکه جمع آوری فاضلاب شهر قاین در قالب 2 زون انجام می شود و در حال حاضر پیمان زون محدوده مسکن مهر و شهرک های اقماری به طول 14 کیلومتر و اعتبار چهار میلیارد و 900 میلیون تومان فعال است.
وی افزود: عملیات اجرایی زون ناحیه (B3-1) به طول هشت کیلومتر و اعتبار سه میلیارد و 100 میلیون تومان آغاز شده است که هفته دولت کلنگ زنی می شود.
توکلی بیان کرد: با توجه به اینکه دفع فاضلاب مسکن مهر به یکی از معضلات شهر قاین تبدیل شده لذا اولویت اجرای شبکه فاضلاب به این منطقه اختصاص یافته است.
وی گفت: برای تاسیس تصفیه خانه فاضلاب قاین به دنبال سرمایه گذار بودیم که اکنون سه سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده اند و امید است به زودی انتخاب سرمایه گذار و پیمانکار در این زمینه انجام شود.
وی افزود: اعتبارات ملی و استانی جوابگوی اجرای این پروژه نبوده همچنین تخصیص ها نیز 100 درصد اختصاص نمی یابد که اگر بخواهیم با اعتبارات ملی و استانی این پروژه را انجام دهیم حداقل 10 سال به طول می انجامد پس باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.
توکلی گفت: برای اجرای مدول اول تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت 100 لیتر در ثانیه و بخشی از شبکه جمع آوری فاضلاب 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه تملک زمین برای تصفیه خانه انجام شده است اظهار داشت: محل احداث تصفیه خانه فاضلاب قاین روبه روی شهرک صنعتی به مساحت هفت هکتار در نظر گرفته شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری قاینات گفت: با توجه به اینکه تصفیه خانه فاضلاب در محدوده شهرک صنعتی واقع شده لذا نمی توان از سیستم سنتی برکه ثابت به دلیل انتشار بوی نامطبوع و معضلات زیست محیطی استفاده کرد.
وی یادآور شد: این تصفیه خانه به روش لجن فعال احداث خواهد شد که با استفاده از این روش، معضل تولید بو و مشکل زیست محیطی بسیار کمتر خواهد بود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.