رضا محمودی زاوه روز چهارشنبه به خبرنگاران افزود: این کامیون ها که به صورت غیرمجاز اقدام به حمل 20 قطعه شترمرغ زنده کرده بودند با همکاری ایست بازرسی قاینات توقیف و پس از تشکیل پرونده برای تعیین تکلیف به شبکه دامپزشکی ارجاع شدند.
وی گفت: این محموله که از شهرستان زیرکوه به مقصد استان البرز بارگیری شده بود به علت نداشتن مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی توقیف و پس از تشکیل پرونده و اخذ تعهد از مالک و راننده های خودرو و با توجه به وجود سابقه بهداشتی مشخص به مبدا برگشت داده شد.
رئیس شبکه دامپزشکی قاینات با اشاره به نقش و جایگاه این نهاد در تأمین بهداشت عمومی جامعه تصریح کرد: با توجه به انتشار سریع بیماری های طیور از یک منطقه به منطقه دیگر سهل انگاری در رعایت مسایل بهداشتی قرنطینه ای موجب بروز خسارت سنگین و جبران ناپذیری در صنعت پرورش طیور شهرستان و استان می شود.
زاوه در ادامه از تولیدکنندگان خواست برای کاهش بروز بیماری ها و جلوگیری از زیان های اقتصادی، با رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای و اخذ مجوزهای لازم، با دامپزشکی همکاری کنند.
شهرستان قاینات با جمعیت 116 هزار و 181 نفر و دارای سه بخش ، پنج شهر و 8 دهستان در شمال استان خراسان جنوبی واقع شده و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7218 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.