به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد رضایی روز سه شنبه در نشست مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با مدیران سازمان تبلیغات اسلامی استان افزود: همچنین 115 روحانی در طرح هجرت و 400 روحانی بومی ثابت ظرفیت بسیار خوبی برای استان است که می توان از آن بهره مند شد.
وی از ورود سازمان تبلیغات اسلامی استان در اجرای طرح پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: هم اکنون این طرح در حاشیه شهر بیرجند به ویژه سکونتگاه های غیر رسمی در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: در راستای این طرح 6 پایگاه فرهنگی تشکیل شده که هر پایگاه 10 کارگروه ویژه دارد که به انجام فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی می پردازند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از صدور پنج هزار گواهینامه قرآنی در این استان خبر داد و گفت: سالانه یکهزار کلاس قرآنی توسط تشکل ها و موسسه های قرآنی در استان تشکیل می شود.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ دوره طرح اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در استان برگزار شده است.
وی بیان کرد: تشکیل انجمن قاریان استان، آموزش های غیرحضوری از جمله ارتباطات و مدیریت فعالان قرآنی و انجمن خیران قرآنی از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی استان در حوزه قرآنی است.
رضایی گفت: در حال حاضر 73 تشکل و موسسه قرآنی، 170 خانه قرآن روستایی و 43 خانه قرآن وجود دارد.
وی با اشاره به ظرفیت بالای هیات های مذهبی در استان ادامه داد: در کشور 92 هزار و در استان یکهزار و 300 هیات مذهبی فعال هستند.
وی گفت: هر کدام از این هیات های مذهبی می تواند جلوی یکی از آسیب های اجتماعی را بگیرد و خانواده را از فروپاشی نجات دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از ساماندهی مداحان استان در سامانه طوبی خبر داد و گفت: همچنین در حوزه بانوان نیز تشکل زنان با شناسایی 50 نفر از بانوان راه اندازی شده است که این بانوان به عنوان مشاوران مذهبی و مبلغ به مدارس اعزام می شوند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر چهار مدرسه صدرا در شهرستان های طبس، نهبندان و بیرجند فعالیت دارند که پرورش مدیران متعهد، برگزاری گفتمان های دینی و ساماندهی ائمه جماعات از جمله اهداف این مدارس است.
حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه روحانیان بومی و غیربومی استان نیاز به حمایت دارند گفت: بسیاری از روحانیون به ویژه در مناطق روستایی با حداقل های درآمد مشغول زندگی و کار هستند که نیاز به حمایت های بیشتری دارند.
وی از مجمع نمایندگان استان خواست در زمینه قرآنی و مشکلات روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی را مساعدت کنند تا انقلابی قرآنی در استان برپا شود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.