به گزارش ایرنا غلامعباس عزیزی‌ نژاد روز سه شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان با مدیران تابعه وزارت نیرو در خراسان جنوبی با اشاره به زراعت های آب بر در برخی نقاط استان تصریح کرد: کشت جالیز و گندم آن هم به صورت تضمینی با آبرسانی تانکر همخوانی ندارد.
وی گفت: یقین بدانید اگر با این روش پیش برویم در آینده نزدیک آمار روستاهایی که با تانکر آبرسانی می شود روز به روز افزایش خواهد یافت.
مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی با بیان اینکه 95 درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی است افزود: در خراسان جنوبی به این مسئله توجه نشده و طبق آمارهای موجود حتی شبکه آبیاری نوین اجرا شده هم به دلیل نداشتن پشتوانه مطالعه دقیق علیرغم هزینه هایی که دولت انجام داده، در حال جمع آوری است.

** عمده مشکلات مردم خراسان جنوبی آب است
رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: عمده مشکلات مردم استان مربوط به آب است که باید مدیریت شود.
فرهاد فلاحتی افزود: علیرغم اقدامات خوب دستگاه های خدمات رسان در زمینه آب ولی مشکلات همچنان عمیق است و راهکارهایی را می طلبد.
وی با بیان اینکه نمایندگان به سهم خود برای رفع مشکلات تلاش خواهند کرد گفت: با توجه به آغاز فصل بودجه ریزی آماده ایم پیشنهادهای دستگاه های مربوط در خصوص حل مشکل آب استان را پیگیری کنیم.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیگیری ها در دولت بهتر به نتیجه می رسد گفت: وقتی این مباحث به مجلس کشیده شود کار سخت تر می شود لذا نیاز است از هم اکنون رایزنی ها شروع شود تا بتوانیم از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه همه مناطق استان برای نمایندگان مهم و محترم هستند افزود: مردم هیچ ناحیه ای از این استان با سایر نقاط تفاوتی ندارند و باید مباحث در مدیریت مسئولان با دقت و نظر پیش برده شود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.