حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز پنجشنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در بسیاری از مواقع اوقاف بدون گناه محاکمه می شود چون مردم از قوانین موجود آگاه نیستند لذا برای پاسخگویی آماده هستیم و از اهل قلم نیز برای تبیین موضوع وقف کمک می گیریم.
وی با اشاره به گستره دامنه وقف گفت: مجموعه موضوعات متنوع در کنار وقف از جمله رسیدگی به مساجد، بقاع متبرکه و کارهای فرهنگی جزو وظایف اوقاف است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: در حوزه فرهنگی نیز برنامه های متنوع متناسب با مناسبت های ملی و مذهبی در سطح بقاع متبرکه اجرا می شود.
وی از وقف به عنوان یک موضوع مقدس یاد کرد و گفت: تمامی موضوعات اعتقادی در وقف خراسان جنوبی گنجانده شده است.
بخشی پور با بیان اینکه وقف در خدمات دین به تمام زوایای فردی توجه دارد افزود: هیچ کس نمی تواند بگوید که از وقف منتفع نشده است.
وی با تاکید بر اینکه همه در قبال وقف مسئول هستند تصریح کرد: باید تلاش کنیم وقف زنده بماند چون باقیات صالحات و تسهیل گر بسیاری از امور در جامعه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی با اشاره به حساسیت اجرای نیت وقف گفت: اوقاف به عنوان متولی در بحث اجرای نیت بر لبه تیغ قرار دارد چرا که در خیلی از وقف نامه ها نوشته شده هر کس خلاف نیت عمل کند به لعنت خدا دچار می شود.
وی عمل به تکلیف شرعی را یک اولویت در اجرای نیت واقف دانست و افزود: در همین راستا سیستم جامع موقوفات راه اندازی شده و تمام درآمدهای وقفی در آن ثبت می شود که اقدامی در جهت شفاف سازی و اطلاع رسانی است.
حجت الاسلام بخشی پور بیان کرد: برخی به دنبال سیاسی جلوه دادن وقف یا درصدد کمرنگ کردن آن در جامعه هستند اما این مباحث هیچ گاه اوقاف را از وظیفه اصلی که نیت واقف است، دور نمی کند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.