به گزارش ایرنا محمدحسین اشرفی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین فراوانی گزارش های ارسالی به شعب تعزیرات حکومتی استان، عدم درج قیمت است که دلایل این مهم باید بررسی شود.
وی ادامه داد: اصناف و متصدیان واحدهای صنفی خراسان جنوبی بدون شک در برابر قانون تمکین کرده، قانونمند و مومن هستند اما بخشی که به دلایلی قانون گریز هستند بیشتر تخلفات آنها درج نکردن قیمت و سپس گرانفروشی است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلاتی که سبب می شود اصناف دچار تخلف شوند اینکه تمایلی به نصب برچسب قیمت بر روی کالا ندارند در حالی که جزو وظایفشان است که برچسب در دید مشتریان قرار گرفته و حقوق مصرف کننده رعایت شود.
وی اضافه کرد: ما به عنوان تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به تخلفات را بر عهده داریم و مسائلی از جمله نظارت و تنظیم بازار بر عهده سازمان های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی است اما شرایط اقتضا می کند ورود مسئولانه ای نسبت به این موضوعات داشته باشیم.
اشرفی گفت: گشت های مشترک بازرسی با سایر دستگاه های مربوط از واحدهای صنفی هر ساله در حال انجام است و به صورت مستقیم در بازار حضور داریم همچنین شعبه سیار تعزیرات در بازار موجود است و به صورت مستمر بر فعالیت واحدهای صنفی نظارت دارد.
وی بیان کرد: استان هایی دور از مرکز مانند خراسان جنوبی که برای تامین کالا از استان های مجهزتر خرید انجام می دهند و برای تحویل و توزیع کالا هزینه های بار می شود طبیعی است که یکسری اختلاف قیمت ها و عدم توازن و پایداری وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه شرایط بازار استان نیز متاثر از بازار کشور است اظهار داشت: مطلوب ما بازار یکدست است اما ممکن است برندهای متفاوت کالا قیمت های متغیر داشته باشد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: سامانه دادرسی الکترونیکی 135 برای ارتقای رضایتمندی مردم، تسهیل طرح شکایت های مردمی، تسریع در رسیدگی و شفافیت در پاسخگویی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: مردم می توانند هرگونه انتقاد یا شکایت خود از واحدهای صنفی خدماتی و تولیدی را از طریق این سامانه با تعزیرات حکومتی در میان بگذارند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.
وی افزود: در فهم عمومی جامعه همه مشکلات بازار به تعزیرات حکومتی ربط داده شده است و انتظار دارند این سازمان پاسخگوی افزایش قیمت ها، کمبود کالا یا سایر موارد باشد در حالیکه وظیفه ما رسیدگی به تخلفات است اما کماکان برای احقاق حقوق مردم نیز تلاش می کنیم.
اشرفی گفت: اعتقاد داریم به مباحث حقوقی و قضایی در رسانه ها بیشتر پرداخته شود مردم باید از این مسائل مطلع شوند و در جریان حقوق خود در حوزه مصرف قرار بگیرند.
وی تاکید کرد: در نظر گرفتن حقوق مردم از ضرورت های جامعه است که رسانه ها در این زمینه می توانند یاری رسان باشند.
وی گفت: گاهی اوقات به دلیل رعایت نکردن قانون در جامعه حقوق شهروندان تضییع می شود لذا پرداختن به مسائل حقوقی و قضایی در رسانه ها می تواند تا حدودی از این مشکل جلوگیری کند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی تاکید کرد: در شرایط موجود باید با همکاری رسانه ها تعزیرات حکومتی نیز در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه گام می بردارد.
وی گفت: روز خبرنگار صرف یک روز نیست بلکه تمامی ایام به دلیل اینکه رسانه در جامعه حضور فعال دارد را می توان روز خبرنگار دانست.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.