به گزارش ایرنا هاشم ولی پور مطلق عصر دوشنبه در بازدید خبرنگاران از باغات عناب استان در روستای سیوجان خوسف افزود: در حال حاضر سطح زیر کشت عناب استان سه هزار و 120 هکتار است و میزان برداشت عناب امسال پنج هزار و 460 تن پیش بینی شده است.
وی عناب را یکی از گیاهان دارویی و منحصر به فرد استان دانست و اظهار داشت: این محصول از زمان های گذشته تاکنون سازگاری خوبی با منطقه پیدا کرده و به عنوان یکی از محصولات مزیت دار استان معرفی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اعتقاد داریم آنچه در یک منطقه از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار باشد توسعه می یابد لذا جایگاه عناب در کشاورزی استان باید جایگاه قابل قبولی باشد چون در حال توسعه است.
وی افزود: دانش بومی مردم منطقه نسبت به پرورش گیاه عناب سبب توسعه و ارتقای باغات این منطقه است.
ولی پور مطلق گفت: شاید برگزاری جشنواره های استانی و ملی برای برخی محصولات کشاورزی از دیدگاه بعضی افراد نمایشی باشد اما بازخوردها و سیاست گذاری هایی که به دنبال آن صورت می گیرد سبب می شود کشت محصول توسعه و متقاضیان آن افزایش یابد.
وی بیان کرد: سال گذشته جشنواره ملی گل نرگس در شهرستان خوسف برای نخستین بار برگزار شد که دستاوردهایی بسیار خوبی در بر داشت.
وی گفت: برگزاری جشن شکرگزاری عناب نیز کاستی هایی که در چرخه تولید به ویژه در حوزه صنایع تبدیلی وجود دارد را با سرمایه گذاری هایی که صورت می گیرد و تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته، رفع خواهد کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی عنوان کرد: رسانه ها می توانند قابلیت های بخش کشاورزی را در افکار عمومی برجسته کرده و برای نخبگان حوزه سرمایه گذاری و فناوری به عنوان طرح مسئله بیان کنند تا ظرفیت حمایت های دولت که قرار است در اختیار بهره برداران قرار گیرد قابلیت اجرایی پیدا کند.
وی افزود: با توجه به اینکه سال های اخیر در زمینه اجرای سیستم های نوین آبیاری اقدامات خوبی انجام شده اما همچنان عقب هستیم.
ولی پور مطلق گفت: در حال حاضر اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح 18 هزار هکتار از اراضی استان در حال انجام است و هیچ محدودیت برای اجرا در استان نداریم.
وی اضافه کرد: سیستم های نوین آبیاری هنوز در بسیاری مزارع استان اجرا نشده است اما دنبال جذب و جلب اعتماد کشاورزان هستیم.
وی گفت: امسال از نظر سطح اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح کشور رتبه چهارم مربوط به خراسان جنوبی است و همچنان از کشاورزان استقبال خواهیم کرد.
جمعی از نمایندگان رسانه های استان عصر امروز (دوشنبه) با حضور رئیس و معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار خوسف و مدیرکل روابط عمومی استانداری از باغات عناب روستای سیوجان در شهرستان خوسف بازدید کردند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.