به گزارش ایرنا ناصر نبی زاده روز دوشنبه در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: گاهی در جامعه اطلاع رسانی را نمی بینیم و در فضای ایجاد، تالیف، تدوین و جعل خبر قرار می گیریم که به دلیل شرایط خاص در حوزه اطلاع رسانی، این موضوع به سرعت گسترش می یابد.
وی با اشاره به رونمایی بسته جدید ارزی گفت: این موضوع می تواند حجم فراوانی از کار را پیش روی رسانه ها ایجاد کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: نمی توان برخی مشکلات اقتصادی و ارزی را انکار کرد اما وقتی تحلیل جامع و واقع بینانه از وضعیت موجود به مردم ارائه شود به طور حتم آنان نیز همراهی لازم را خواهند داشت.
وی ادامه داد: تحلیل ها نشان می دهد کارکرد خبرگزاری ایرنا در دولت تدبیر و امید به سمت چشم انداز حرفه ای و تغییر محتوای کیفی رفته است.
نبی زاده گفت: ایرنا یکی از مجموعه های حرفه ای، قوی و شایسته در حوزه اطلاع رسانی کشور و منطقه است و پشتوانه عظیم این خبرگزاری و تاریخ پرافتخار آن نشان می دهد با یک مجموعه کاملا حرفه ای رو به رو هستیم.
وی با اشاره به اینکه فقدان اطلاع رسانی درست به شکل گیری شایعه منجر می شود افزود: راهکار مقابله با شایعه، تولید خبر درست است یعنی خبری که همراه با تحلیل و واقعیت باشد و مردم آن را بپذیرند.
وی تصریح کرد: البته ساختارهای مدیریتی نیز باید مجموعه وظایف اطلاع رسانی رسانه ها را درک و با آنها در این مسیر همکاری کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی سرعت در اطلاع رسانی را بسیار مهم دانست و گفت: سرعت کار خبرنگار و رسانه به ویژه در این دوره و برای برخی اخبار، حیاتی و تعیین کننده است.
وی اظهار داشت: اهالی رسانه باید بررسی کنند که جذابیت خبر از چه ناشی می شود و برای مثال اکنون اولویت برای مردم اخبار اقتصادی است.
نبی زاده افزود: از بدنه های اطلاع رسانی استان و رسانه های ملی انتظار داریم ضمن پرداختن به اولویت های روز و موضوعات اقتصادی، توجه داشته باشیم که رشد و تکامل جامعه به وجود انسان های فرهیخته و فرهنگی است و رسانه باید در این زمینه هم تلاش کند.
وی به برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی در سال جاری اشاره و تصریح کرد: امسال یاد و خاطره شهدا می تواند زمینه ساز توان مضاعف برای خدمت بیشتر و فعالیت گسترده تر باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی به همراه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، جمعی از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرعامل و اعضای خانه مطبوعات خراسان جنوبی ضمن قدردانی از تلاش های خبرنگاران ایرنا خراسان جنوبی در فضای صمیمی با آنان گفت و گو کردند.
محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مزار شریف روز هفدهم مردادماه 1377 به همراه 8 تن از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید و پس از آن واقعه 17 مرداد روز خبرنگار نامگذاری شد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.