مهدی خزاعی عرب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد ضمن بهره مندی از کلاس های آموزش بهداشت سالمندان از نظر بیماری های زمینه ای نیز غربالگری شدند.
وی گفت: بالغ بر 800 نفر از مددجویان منطقه 2 سالمند هستند که به انجام مراقبت اختلالاتی مانند فشار خون، تغذیه، قند خون، سقوط، ارزیابی افسردگی و انجام آزمایش های مربوط را دارند.
وی بیان کرد: آموزش های بهداشت در سرفصل های بهداشت محیط، فردی، آشنایی با بیماری های مشترک انسان و دام، سبک زندگی اسلامی با همکاری مرکز بهداشت شهرستان به افراد تحت حمایت آموزش ارایه می شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه 2 بیرجند با اشاره به کاهش مشکلات بهداشتی و بیماری های زمینه ای مددجویان در این طرح افزود: افزایش سطح آگاهی های فردی و اجتماعی مددجویان در این کلاس ها دنبال می شود.
وی با بیان اینکه آموزش های کشوری غربالگری سلامت سالمندان تا چند ماه آینده به اتمام می رسد گفت: پس از آن تمامی افراد شرکت کننده از سبد غذایی بهره مند خواهند شد.
خزاعی عرب اظهار داشت: آموزش کنترل عوامل بیماری زا زمینه ای مثل فشارخون بالا، دیابت، چربی خون و کلسترول توسط کمیته امداد با مرکز بهداشت عامل مهمی برای کاهش بیماری های صعب العلاج و پرهزینه شده است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.