محمدابراهیم شرکا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از ساده ترین اقدامات در راستای مدیریت مصرف، استفاده نکردن وسایل برقی پر مصرف در ساعات های اوج مصرف است.
وی زمان اوج بار را از ساعت 11 تا 15 در روز و 19 تا 23 شب عنوان کرد و افزود: خاموش کردن لامپ های اضافی، تنظیم دمای منزل و محل کار به میزان 24 تا 26 درجه سانتی گراد، جایگزینی لامپ های LED و کم مصرف به جای لامپ های هالوژن و پر مصرف، توجه به برچسب انرژی هنگام خرید لوازم برقی و استفاده از لوازم برقی با راندمان بالا از دیگر راهکارها برای کاهش مصرف برق است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه کاهش 10 درصدی مصرف موجب تامین برق پایدار خواهد شد گفت: از آحاد مردم در بخش‌ های مختلف خانگی، تجاری، مجتمع‌ های تولیدی و صنعتی و کشاورزان تقاضا می شود با کاهش و مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت‌ های اوج بار، کارکنان صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کنند.
شرکا پیش بینی کرد با تغییر ساعت کاری دستگاه های اجرایی و کاهش مصرف بویژه لوازم سرمایشی در ساعت های پیک صبح (11 تا 15) در مصرف برق صرفه جویی داشته باشیم.
وی با اشاره به وجود 361 هزار مشترک برق در خراسان جنوبی یادآور شد: 58.5 درصد این مشترکان شهری، 40.2 درصد روستایی و 1.3 درصد نیز مشترکان سنگین یا دیماندی هستند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه تعرفه کشاورزی، صنعتی و روشنایی معابر هر کدام یک درصد مشترکان استان را تشکیل می دهند افزود: از مجموع مشترکان 84 درصد خانگی، 4 درصد عمومی و ادارات، 9 درصد تجاری و سایر مصارف است.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.