به گزارش ایرنا حسن بیدختی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: اعزام زائران استان در سال جاری که سه روز به طول می انجامد، 47 درصد رشد دارد و در سطح شرکت فرودگاه های ناوبری کشور، بیرجند در رتبه اول است.
وی با بیان اینکه آمادگی کامل برای خدمات رسانی به حجاج بیت الله الحرام در فرودگاه بیرجند وجود دارد تصریح کرد: در این مدت هیچگونه خللی در پروازهای داخلی اتفاق نخواهد افتاد و یکهزار و 500 مسافر از پروازهای داخلی استفاده خواهند کرد.
معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: طبق هماهنگی های انجام شده از همراه و بدرقه کننده های زائران برای حضور در فرودگاه ممانعت خواهد شد و این افراد فقط در مکان هایی که مشخص شده اند ،می توانند مسافران خود را بدرقه کنند.
وی افزود: با توجه به تجهیز دستگاه های امنیتی فرودگاه خروج هرگونه مواد غیرمجاز از فرودگاه بیرجند به صفر رسیده است و افراد احتمالی نخواهند توانست تخلفی انجام دهند.
بیدختی گفت: افرادی که به هر طریق مواد مخدر از آنها کشف شود طبق قانون به مدت پنج سال از سفر حج محروم می شوند.
وی اظهار داشت: با توجه به احتمال تاخیر کوتاه مدت در پروازهای برگشتی، حجاج 24 ساعت پس از ورود به کشور برای ولیمه برنامه ریزی کنند تا با مشکلی رو به رو نشوند.
معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی گفت: حجاج با توجه به سیاست های ابلاغی استفاده از توان داخلی و خرید کالای ایرانی را در دستور کار قرار دهند تا در تقویت اقتصاد مقاومتی سهیم باشند.
وی درباره پروازهای کنسل شده فرودگاه بیرجند هم توضیح داد: تحریم های ظالمانه، برخی شرکت های هواپیمایی را با مشکل ناوگان مواجه کرده اما با اینکه وظیفه فرودگاه فعالیت در حوزه زیرساختی است، پیگیری های لازم در این زمینه انجام شده است.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.