علی اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر با توجه به شعار سال و لزوم حمایت از تولید داخلی، جوانان باید به سمت حرفه آموزی بروند و مهارت آموزی متناسب با نیاز روز می تواند ما را در جهت اتکای به صنعت، توان و دانش جوان یاری کند لذا باید به رشته های فنی و حرفه ای توجه بیشتری داشته باشیم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر رشته های بسیار خوبی در مراکز فنی و حرفه ای آموزش داده می شود که این مهارت ها زمینه خوبی برای حرفه و هنرآموزی است.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز ضروری است یک دانش آموز در کنار هر رشته تحصیلی که می خواهد درس بخواند یک حرفه فنی را نیز آموزش ببیند.
وی با بیان اینکه طرح استاد شاگردی از برنامه های خوبی است که می تواند دغدغه اشتغال جامعه را حل کند افزود: اگر بسترهای قانونی لازم برای این طرح در استان وجود داشته باشد استانداری نیز برای کمک به طرح آمادگی لازم را دارد.
اسماعیلی با اشاره به مشکلات قانونگذاری بر سر راه اشتغالزایی یادآور شد: در خصوص مالیات باید اصلاحاتی در قانون انجام شود، به عنوان مثال استان های کمتر برخوردار باید معافیت مالیاتی داشته باشند.
وی بیان کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی نیز باید برای فروش تولیدات داخلی، کارآفرینان و هنرآموزان را حمایت کنند.
وی گفت: دستگاه های مختلف برای فروش آن محصول پای کار بیایند و در قالب صادرات و برپایی نمایشگاه از تولیدکنندگان حمایت کنند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.