به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی سید مجتبی علوی مقدم در جلسه کمیسیون ماده 5 استان افزود: برای رونق بخش مسکن در شهرها و برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار اقدامات خوبی پیش بینی شده است.
وی گفت: این تعداد مسکن اجتماعی برای رونق بخش مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر و برنامه ریزی ایجاد زیرساخت های فعال شدن بازآفرینی شهری استان مورد توجه خواهد بود.
معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در مرحله طراحی پروژه هایی نظیر مجتمع های تجاری باید فضاهای مختلف خدماتی و فرهنگی لحاظ شود عنوان کرد: باید در مجتمع های تجاری، فضاهای خدماتی و فرهنگی نظیر مسجد و نمازخانه، سرویس های بهداشتی مناسب و پارکینگ و ... احداث شود.
وی با تاکید بر ضرورت لحاظ کردن دیدگاه های اقتصادی و توسعه ای در رویه تهیه و تصویب و اجرای طرح های تفصیلی در سطح استان تصریح کرد: در گذشته گنجاندن دیدگاه های توسعه ای در طرح های تفصیلی زیاد مورد توجه نبوده است لیکن با توجه به رویکرد نظام به توسعه و تقویت بنیان های اقتصادی جامعه، تقویت زیرساخت های توسعه ای و اقتصاد محلی در طرح های تفصیلی باید مورد توجه جدی قرار گیرند.
علوی مقدم با تاکید بر لزوم ارائه نظرات کارشناسی از سوی مدیران کل عضو کمیسیون ماده 5 گفت: در خصوص درخواست های ارائه شده در جلسه کمیسیون، مدیران باید نظرات دستگاه را با لحاظ قوانین و مقررات به صورت مستمر در جلسات مطرح کنند.
وی درباره بررسی طرح تفصیلی شهر دیهوک گفت: این شهر به دلیل اینکه در مسیر شریان اصلی مواصلاتی جنوب به شمال کشور واقع شده از ظرفیت خوبی برای توسعه بیشتر برخوردار است؛ از این رو لازم است در طرح تفصیلی این شهر، فضای خطی اصلاح و به فضای تجمیعی با کاربری اقتصادی محلی درآیند.
وی اظهار داشت: دستگاه های متولی در مساله تغییر کاربری ها و واگذاری ها، حتما اصل مالکیت را مورد توجه قرار دهند.
رئیس کمیسیون ماده 5 استان در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر رعایت اصل مالکیت در واگذاری ها گفت: برای احقاق حقوق ملت در برابر سلایق شخصی برخی افراد سودجو، مدیران باید با ریسک بیشتر ایستادگی کنند.
وی در خصوص بررسی و تعیین تکلیف برخی زمین های متعلق به بنیاد مستضعفان استان افزود: بنیاد مستضعفان در روند واگذاری ها و تغییر کاربری های مرتبط با این دستگاه، با شهرداری بیرجند هماهنگی لازم را داشته باشد.
علوی مقدم با بیان اینکه شهر بیرجند بر مبنای اصول شهری و نظم و انضباط خاصی ساخته شده است تصریح کرد: فارغ از برخی اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است، اصل نظم و انضباط در اصول شهری بیرجند بی نظیر است که باید با تدابیر ویژه این مورد منحصر به فرد تقویت شود.
وی گفت: در خصوص پیشنهاد شهردار بیرجند پیرامون برخی درخواست های مردمی برای تغییر کاربری ها، از دبیر کمیسیون خواست جلسه ای خاص این موضوعات طی روزهای آتی با حضور شهردار بیرجند و مدیران ذیربط برگزار کند.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.