به گزارش ایرنا محمدرضا امیرحسنخانی روز دوشنبه در نخستین رویداد استارت آپ شمال شرق کشور در شهرستان فردوس اظهار داشت: کمک به شرکت های دانش بنیان و نخبگان کمتر از مدرسه سازی، بیمارستان سازی و کار خیر نیست و بسیار ارزشمند است زیرا با حمایت از این شرکت ها در واقع پول به هدر نمی رود.
وی ادامه داد: برگزاری رویدادهای استارت آپ فصل جدیدی در توسعه خراسان جنوبی است و توسعه شرکت ‌های دانش‌ بنیان در سطح کشور و امتیازاتی که مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم برای این شرکت ها برنامه ریزی کرده است نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی دارد.
امیرحسنخانی افزود: اگر به دنبال توسعه شرکت‌ های دانش‌ بنیان هستیم باید از آن استقبال و به گرمی آنها را مورد حمایت قرار دهیم تا بتوانیم در مسیر توسعه حرکت کنیم.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه خراسان جنوبی نیروی انسانی تربیت شده بسیار قابل و توانمندی دارد، یادآور شد: جای تاسف است که ما از این نیروی انسانی خیلی بهره نمی بریم و این به دلیل آن است که نیروی انسانی ما در استان حضور ندارد و نخبگان ما در شهرهای دیگر فعالیت می‌کنند.
وی گفت: اگر بخواهیم سرمایه گذار جذب کنیم و نیروهای تاثیرگذار را به استان و شهرهای مانند فردوس، طبس، بشرویه و سرایان بیاوریم باید امکانات و خدماتی را هم برای آنها فراهم کنیم که از جمله آن فرودگاه و راه آهن است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: این استان به لحاظ استعداد و نیروی انسانی کمتر از استان‌ های دیگر نیست و مردم آنان با وجود همه محدودیت‌ها از روحیه سخت کوشی برخوردار هستند و رتبه‌های ممتاز دانشگاهی و همچنین جایگاه های برتر را در رقابت‌های مختلف علمی به خود اختصاص داده اند.
علی اسماعیلی افزود: مجموعه دولت و استانداری تمام تلاش خود را در ارتباط با برخورداری استان از تکنولوژی های روز با استفاده از توان و ظرفیت فرزندان ایران اسلامی به کار گرفته است.
وی تصریح کرد: برگزاری رویدادهای استارت آپ در اشتغالزایی و رفع محرومیت بسیار موثر است و امیدواریم این رویداد در سایر شهر های استان نیز برگزار شود.
مسئول برگزاری نخستین استارتاپ شمال شرق کشور در فردوس نیز با اشاره به اینکه 439 طرح و ایده به این رویداد ارسال شده است گفت: از این تعداد 6 طرح و ایده به مرحله ارزیابی راه یافت که پس از ارائه طرح ها، تعداد 3 طرح برگزیده و بلافاصله کمپانی تشکیل و سرمایه گذاری در این طرح ها آغاز می‌شود.
اسلام‌پناه، تولید گیاهان دارویی در مناطق گرم و خشک، ارتباطات و فناوری اطلاعات، روش ها و رویکردهای نوین و پایدار در بیابان زدایی، دامپروری، کشت های زراعی، باغی، گلخانه‌ای و زینتی، مدیریت بحران آب در کشاورزی، مدیریت کنترل آفات و بیماری های کشاورزی در منطقه، انرژی های تجدیدپذیر و اولویت دار و اکوتوریسم را از جمله محورهای استارت آپ لیدکوتک در فردوس عنوان کرد.
9865 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.