حسین زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون بیرجند در بحث ترانزیت و انتقال هیدروکربن ها به افغانستان گمرک تخصصی نداشته و افراد باید از طریق ماهیرود یا شهرهای دیگر اقدام می کردند اما اکنون این گمرک تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند راه اندازی شده است.
وی با اشاره به آمار بالای درخواست کنندگان صادرات نفت و گاز از منطقه ویژه بیرجند افزود: قبلا این کار از یزد ، مشهد ، اصفهان و سایر استان ها انجام می شده است.
زارعی با تاکید بر اینکه نفت و گاز از دو طریق ترانزیت و بورس منتقل می شود یادآور شد: تردد کامیون ها و استقرار واحدها در منطقه ویژه اقتصادی باعث رونق اشتغال و حمل و نقل در استان می شود.
وی با بیان اینکه روزانه 400 کامیون درخواست صادرات هیدروکربن از استان وجود دارد گفت: در حال حاضر 2 واحد هیدروکربن در منطقه ویژه بیرجند به بهره برداری رسیده است.
مدیر اقتصاد و سرمایه گذاری منطقه ویژه بیرجند ادامه داد: پیش از این ترانزیت خارجی در خراسان جنوبی با اختیار و مدیریت گمرک انجام می گرفت ولی با وجود منطقه ویژه اقتصادی به عنوان سرزمین محصور شده و درخواست های تجار و صادرکنندگان در صورتی که در صادرات فعال شود فرصت فوق العاده ای برای استان و کشور ایجاد خواهد شد.
وی افزود: این مهم با تلاش و پیگیری های مجدانه کمرگات استان محقق شده و بر این اساس تمامی واحدهای تولیدی فعال استان در بحث مشتقات نفتی می توانند خدمات مربوطه را از طریق کمرگ منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی دریافت کنند.
منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به عنوان بزرگترین مرکز در حال توسعه شرق ایران اردیبهشت سال 93 شروع به کار کرد و تاکنون چندین سرمایه گذار خارجی و داخلی در این منطقه مستقر شده اند.
9766 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.