به گزارش ایرنا ابراهیم رمضانی روز شنبه در همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: متاسفانه برخورد با جرایمی که فعالان حوزه مواد مخدر به خاطر آن محکوم می شوند مربوط به 20 سال گذشته است که باید مجلس این قوانین را اصلاح کند.
وی افزود: امروزه برخورد با قاچاقچی و فردی که به خاطر یک بگو مگوی ساده به دادگاه آمده یکسان است و هر روز با شیوه های مختلف این برخورد کاهش می یابد.
رئیس دادگاه کیفری خراسان جنوبی تاکید کرد: باید مجازات با قاچاقچی مواد مخدر شدید باشد و آیین دادرسی برای این ها تفاوت قائل شود.
وی اضافه کرد: اگر فرهنگ مبارزه با مواد مخدر و پذیرش نکردن مواد، معتاد و قاچاقچی را در خودمان نهادینه کردیم امر مبارزه با مواد مخدر امکان‌ پذیر می شود و در غیر این صورت به هدف مورد نظر نخواهیم رسید.
رئیس دادگاه کیفری خراسان‌ جنوبی با اشاره به آثار مشهود مواد مخدر در جامعه گفت: در کشور افغانستان که اولین تولید کنندگان مواد مخدر جهان است تصدی میزان کشت و ساماندهی مواد مخدر را دولت انگلیس به عهده دارد.
وی با بیان اینکه کشور ایران مرزهای طولانی با افغانستان دارد افزود: انگلستان کاشت و صنعتی شدن مواد مخدر را بر عهده گرفته و مسیرهایی که باید مواد مخدر از کشور افغانستان خارج شود را مشخص می کند لذا باید متوجه بود که تا چه اندازه در معرض خطر قرار داریم.
رمضانی تاکید کرد: برای امر مبارزه با مواد مخدر باید راهی را پیدا کنیم که پیشرفته ‌تر از گذشته باشد و اگر بخواهیم مانند سایر موضوعات این معضل را به دولت واگذار کنیم قطعا به نتیجه نخواهیم رسید چراکه برای این موضوع تعداد نیروها در مقابل هجمه های جامعه بسیار اندک است.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در گذشته افزود: از آنجا که هیچ ‌کس نمی ‌تواند ادعا کند اطرافیانش و حتی خودش از مواد مخدر در مصون است لازمه امر مبارزه با مواد مخدر، اجتماعی شدن آن است.
رئیس دادگاه کیفری خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم کسانی از مواد مخدر آسیب پذیرفته‌ اند که از مواد مخدر متنفر بوده و هیچ گرایشی به مواد مخدر نداشته‌ اند، اضافه کرد: آسیب‌ پذیری از مواد مخدر قابل پیش‌ بینی نیست و باید علل گرایش به مواد مخدر توسط رسانه‌ ها اطلاع‌ رسانی شود.

** هیچ ارگانی به تنهایی نمی تواند با مواد مخدر مبارزه کند
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌ جنوبی نیز یکی از مهم ‌ترین کانون‌ های هدف دشمن را در حوزه اعتیاد نسل جوان و پویای جامعه دانست و گفت: امروز هیچ ارگان و سازمانی به تنهایی نمی ‌تواند امر مبارزه با مواد مخدر را تولیت و سرپرستی کند.
علی زندی با بیان اینکه کشور افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر است افزود: استان خراسان‌ جنوبی بیش از 46٠ کیلومتر مرز مشترک با این کشور دارد و از طرفی همجواری با سیستان و بلوچستان و پهنای زیاد کویر سبب شده تا این استان در اکثر زمینه‌ های اعتیاد درگیر باشد.
وی از افزایش چهار هزار درصدی کشت مواد مخدر در افغانستان خبر داد و گفت: سال ٢٠١٧ در افغانستان ٩ هزار تن تریاک تولید شده است.
زندی با اشاره به اینکه امروز استعمال مواد مخدر منحصر به تریاک نیست و مصرف بسیاری از مواد مخدر صنعتی جوانان را درگیر ساخته است، یادآور شد: اعتقاد داریم مواد از هر دری وارد شود جان، مال و ناموس فرد معتاد را از دری دیگر می‌ برد.
همایش صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در بیرجند برگزار و از چند خانواده شهید نیز تجلیل شد.
9766 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.