به گزارش ایرنا مهدی عارفی نیا روز چهارشنبه در بازدید فرماندار درمیان از روند اجرای این طرح افزود: این طرح برای پیشگیری از شیوع بیماری طاعون از طریق دام سبک در منطقه حفاظت شده درمیان و امکان شیوع بلعکس از طرف حیات وحش به احشام اهلی توسط شبکه دامپزشکی در حال انجام است.
وی بیان کرد: در این طرح 10‌ هزار راس دام سبک در روستاهای حاشیه و داخل منطقه حفاظت شده درمیان با اعتبار 500 میلیون ریال در برابر بیماری طاعون واکسینه می شوند.
سرپرست دامپزشکی درمیان گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیماری ویروسی مخصوص زوج سمان کوچک بویژه بره و بزغاله است و از بیماری های مشترک بین انسان و دام نیست که در صورت شیوع آن خسارت فراوانی به جمعیت دامی و حیات وحش وارد می شود.
وی انجام به موقع واکسیناسیون برای ریشه کنی هر بیماری دامی از جمله p.p.r را موثر دانست و گفت: در مجموع تا پایان امسال واکسیناسیون حدود 11 هزار راس دام سبک دیگر در سایر نقاط شهرستان بخصوص مناطق عشایری در دستور کار قرار دارد.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.