به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در بیرجند اظهار داشت: باید آموزش و پرورش در ترویج مباحث قرآنی به خصوص بین نسل جوان بیشتر تلاش و توجه کند.
وی گفت: در شرایط فعلی که فضاهای مجازی با موضوعات خارج از دین، ذهن جوانان را تهدید می کنند باید آموزه های قرآنی ترویج شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به معجزات علمی قرآن افزود: تمامی موفقیت های امروز دنیا در ذات اصلی قرآن ریشه دارد و قرآن کتاب معمولی نیست که با یک بار خواندن از آن بی نیاز شد بلکه انسان همواره تشنه معارف این معجزه الهی است.
وی تمسک به قرآن را عامل اصلی موفقیت مردم دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی نیز به برکت وجودی قرآن در دنیا سربلند است.
علوی مقدم آرامش قرآن را در کنار علوم نهفته علمی و فناوری آن یادآور شد و افزود: اگر دقیق توجه شود اکثر علوم امروز جزو معجزات قرآنی است و پیش از انقلاب قرآن در حد لغلغه زبان بود اما یکی از افتخارات انقلاب آشنایی با مفاهیم واقعی این کتاب آسمانی است .
وی با تقدیر از اقدامات انجام شده برای برگزاری مسابقات قرآن در استان گفت: هدف خداوند از نزول قرآن به کمال رسیدن انسان بوده و باید در به کارگیری آموزه های آن برای زندگی روزمره تلاش کرد.
معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: برخی کشورها علم، ثروت، قدرت نظامی و علوم روز مدیریت را دارند اما چون از آموزه های قرآن بی بهره اند در رشد معنوی جامعه خود عقب افتاده اند.
وی اقبال مردم از پیر و جوان، کودک و خردسال به قرآن را از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: البته هدف شرکت در این مسابقات نباید فقط حفظ قرآن باشد بلکه انتظار می رود به فهم و درک این کتاب ارزشمند الهی برسیم.
علوی مقدم تاکید کرد: هر قدر به قرآن نزدیک شویم بهتر به انجام وظیفه می پردازیم و در زندگی از موفقیت بیشتر برخوردار می شویم.
چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن استان خراسان جنوبی که شامگاه دیشب (چهارشنبه) به میزبانی بیرجند آغاز شد، تا عصر جمعه (29 تیر ماه جاری) ادامه دارد.
407 نفر در رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل و تفسیر قرآن کریم این دوره از مسابقات شرکت کرده اند.
9766*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.