به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار جمعی از مسئولان و کارکنان بهزیستی استان افزود: اخیرا بسیاری از جشنواره ها و سمینارها جنبه افراطی به خود گرفته یعنی بسیاری کارهای لازم و واجب روی زمین مانده در حالیکه مسئولان برنامه ای اجرا می کنند که اصلا در اولویت نیست.
وی اظهار داشت: حتی در اعتراضاتی که به ما شده از جشنواره های بهزیستی نیز نقدهایی شده است اما ما قضاوت نمی کنیم و باید این نهاد حمایتی اولویت ها را در نظر داشته باشند.
امام جمعه بیرجند کار مجموعه بهزیستی را از جهت انسانی و الهی با ارزش دانست و بیان کرد: این نهاد حمایتی در همکاری با قشر ضعیف، از جهتی در راستای توانمند سازی و از طرفی در زمینه پیشگیری هایی که به عنوان آفت های جامعه بشری مطرح است اقدامات ارزشمندی انجام می دهند.
وی با بیان اینکه فعالیت های سازمان بهزیستی متنوع و گسترده است اظهار داشت: دلیل کارهای متنوع این نهاد بخاطر این است که انسان موجودی است که زیست وی زوایای گوناگونی دارد و باید به همه زوایا رسید.
عبادی ادامه داد: اینکه می گوییم کار مجموعه بهزیستی بسیار با اهمیت است به معنای 20 بودن نمره این نهاد حمایتی نیست بلکه وقتی در حد لازم و استاندارد برای جامعه تحت پوشش کار شود و به همان میزان نتیجه مطلوب داشته باشد ارزش بالایی خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: از آنجایی که جامعه هدف این نهاد حمایتی انسان است وقتی در هر زاویه ای به حد مطلوب کمک شود ارزش آن با زبان و قلم قابل بیان نبوده و بسیار با اهمیت است.
وی یادآور شد: اگر در جایی نقصی بوده یا فعالیت ها به موقع و درست انجام نشود به همان نسبت یک انسان در زوایای مختلف محروم می ماند لذا اهمیت در بعد منفی جبران ناپذیر است.
عبادی افزود: مسلم در زوایای گوناگونی که وجود دارد بخشی مربوط به زیست انسانی حیوانی انسان و برخی مربوط به زیست الهی انسان است، نمره نیز باید متناسب با همان ارزش انسان باشد.
وی ادامه داد: طبعا بالاتر از همه زیست انسانی انسان و از آن بالاتر زیست الهی انسان مهم است لذا هر فردی در هر جایگاهی که وجود دارد دارای ارزش و احترام است.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: گاه ممکن است انسان در تصدی شخصی که از حد معمول پایین تر است قرار گیرد اما هر فردی استعدادی دارد که دارد آنهایی که در جهت تربیت انسانی به هر نحوی کار می کنند باید به این مهم توجه داشته باشند.
وی با بیان اینکه به فعلیت رساندن استعدادهای افراد گوناگون از اهمیت زیادی برخودار است افزود: هر انسانی برابر استعداد خودش اگر بتواند این استعداد را استخراج و به فعلیت رساند مهم است.
عبادی تاکید کرد: به هر میزانی که کوتاهی در کاری انجام شود حقی از مخاطب تضییع شده است بر این اساس در حالیکه بهزیستی دهها مسئولیت دارد و باید در هر کدام تخصصی عمل کند باز اولویت ها باید مشخص شود.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.