به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز پنجشنبه در نشست ستاد شهرستانی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی افزود: پیامبر اکرم (ص) می فرماید مردمی از مشرق زمینه حاکمیت امام عصر در جهان را فراهم می کنند.
وی اظهار داشت: یکی از مواردی که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می توان از آن بهره ببریم همین کنگره 2 هزار شهید استان است.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: نقش شهدا به عنوان کسانی که با امام خیمنی (ره) در دوران انقلاب، دفاع مقدس و امروز در زمینه شهدای حرم همراه شدند، در دنیا تاثیرگذار است.
وی گفت: هشت سال دفاع مقدس سند افتخار ماست و شهیدان در یک عملیات دفاع مقدس در یک فاصله محدود زمانی رسالت خود را انجام دادند.
حجت الاسلام نوفرستی اظهار داشت: همانطور که در صحنه کربلا رسالت عظیم بر دوش حضرت زینب کبری (س) قرار داشت، در طول تاریخ این رسالت بر دوش کسانی است که تفکر حسینی (ع) دارند.
وی افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که دشمنان همه توان خود را علیه نظام به کار گرفته اند، وظیفه ما استفاده از حرکت عظیم فرهنگی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی است.
وی بیان کرد: امیدواریم با همت مردم و مسئولان این حرکت بزرگ فرهنگی را با برنامه ریزی دقیق و با نگاه قرآنی به انجام برسانیم تا مدیون شهیدان بزرگوار نباشیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند هم در این جلسه گفت: این شهرستان در برگزاری کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی نقش بسزایی دارد چرا که بخش بزرگ اجلاسیه های قبل از کنگره در مرکز استان برگزار می شود.
سرهنگ مهدی صادق احمدی افزود: عمده پشتیبانی نیروی انسانی با شهرستان بیرجند است و ستادهای شهرستانی کنگره در قالب 13 کمیته مشغول فعالیت هستند.
وی اظهار داشت: نیروی بسیج، همواره در حفظ یاد شهدا فعال بوده اما نیاز به حمایت و پشتیبانی دستگاه ها و نهادهای اجرایی در این زمینه داریم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: در برگزاری کنگره 2 هزار شهید استان در سال جاری، کار را به صورت مردمی پیش می بریم اما نیازمند مشارکت نهادهای اجرایی هستیم و در دوران دفاع مقدس نیز شرایط به همین شکل بود.
وی افزود: نمایشگاه از حرا تا حرم نخستین بار در زمینی به مساحت 5هکتار در ابعاد واقعی برپا می شود و در این نمایشگاه برنامه هایی مثل طراحی خطبه فدک، فضای بیت الاحزان، قبرستان بقیع و فضای دارالعماره‌ پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: نمایشگاه از حرا تا حرم ی تواند اثرگذاری بسیار زیادی را در روحیه افراد بویژه قشر جوان و نوجوان داشته باشد.
صادق احمدی گفت:در جلسه قبلی ستاد شهرستانی کنگره 2 هزار شهید استان، تقسیم بندی های لازم انجام شده و با وجود تنگناهای مالی، قسمت اعظم کارها در حال انجام است.
وی افزود: یکهزار نفر نیروی کاری در مدت 2 ماه گذشته با تمام توان برای برپایی بهتر این نمایشگاه، با تمام توان پای کار بوده اند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.