به گزارش ایرنا محسن احتشام چهارشنبه شب در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: پیشنهاد داریم با همکاری بانک های تخصصی از جمله صنعت و معدن یا توسعه صادرات سهمیه ارزی برای این واحدهای تولیدی تعیین شود.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود جامعه، واحدهای تولیدی و صنعتی استان نیز در زمینه تامین ارز و مواد اولیه با مشکلاتی مواجه هستند که باید راهکارهایی مصوب و نقاط قوت و ضعف را بررسی کرد.
وی بیان کرد: مواد اولیه بسیاری از واحدهای تولیدی استان بیش از 2 ماه است که در گمرک موجود است اما نتوانسته اند آن را ترخیص کنند.
دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان ادامه داد: همچنین ثبت سفارش هایی داریم که به بانک های تخصصی صنعت و معدن و توسعه صادرات رفته اما امکان تخصیص برای آنها فراهم نشده است.
احتشام تاکید کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی کوچک توان تامین مواد اولیه داخلی را از بورس ندارند و شرایط برای این واحدها فراهم نیست.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: در حال حاضر واحدهای تولیدی کوچک مواد اولیه خود را حتی با 2 برابر قیمت تامین می کنند.
وی اظهار داشت: استدعا داریم در این زمینه یا یک شرکت مادر تخصصی ایجاد شود یا بانک صنعت و معدن یک واحد را از مالی تجهیز و نسبت به خرید از بورس واحدهای کوچک تر اقدام کند.
وی ادامه داد: انجمن های همگن در استان وجود دارد که می توان توسط بانک صنعت و معدن آنها را فعال کرد تا تامین کننده مواد اولیه واحدهای کوچک استان شوند تا آنها بیش از این دچار چالش نشوند.
نماینده کارخانه کویر تایر بیرجند ( بزرگترین واحد صنعتی خراسان جنوبی) هم در این نشست افزود: شرایط فعلی کشور شرایط 2 یا چهار ماه قبل نیست جنگ اقتصادی شروع شده و دشمن با هر حربه ای بغل گوش ماست.
رضا کمیلی گفت: این واحد صنعتی روزانه بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان محصول تولید می کرد اکنون با ظرفیت پایین کار می کند.
وی بیان کرد: اکنون برای دریافت 12 میلیارد تومان تسهیلات از بانک رفاه اقدام کرده ایم اما منتظر استعلام مالیاتی هستیم این واحد تولیدی به عنوان بزرگترین مالیات دهنده استان اکنون نمی تواند از تسهیلات استفاده کند به همین دلیل قادر به خرید مواد اولیه هم نخواهیم بود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر پنج هزار نیروی انسانی در این مجموعه مشغول به کار هستند که نیاز به توجه ویژه دارند.
نماینده کارخانه کویر تایر بیرجند با تاکید بر اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران شریان حیات اقتصادی کشور است افزود: در شرایط کنونی جامعه انتظار می رود گمرک بیشتر از روزهای قبل فعال باشد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.