سید مهدی طلائی مقدم ظهر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام براساس مصوبه دولت مبنی بر امکان تغییر ساعات اداری شهرستان هایی که دمای بالای 45 درجه سانتیگراد دارند، انجام شد.
وی بیان کرد: تاکید می‌شود که حتما باید کارمندان 44 ساعت کار در هفته را که قانونگذار معین کرده است، رعایت کنند.


** تغییر ساعت اداری 2 شهرستان در استان
معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با تغییر ساعات اداری 2 شهرستان طبس و نهبندان در این استان موافقت و طی نامه امکان تغییر ساعات اداری از سوی استانداری به فرمانداران این شهرستان ها ابلاغ شد.
به گزارش ایرنا در جلسه خردادماه هیات دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری با پیشنهاد وزارت نیرو برای تغییر ساعات کار ادارات و دستگاه های دولتی، بانک ها، شهرداری ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی در برخی استان های کشور موافقت شد.
در این جلسه به استانداران در تمامی شهرهای استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان و نیز شهرستان های استان های دیگر که دمای بالاتر از 45 درجه دارند، اجازه داده شد بنا بر تشخیص شرکت های توزیع نیروی برق و با هدف بهینه سازی در مصرف انرژی، ساعات شروع و پایان کار ادارات و دستگاه های مشمول را به 6 و 30 دقیقه صبح تا 13 و 30 دقیقه تغییر دهند.
همچنین تمامی دستگاه های اجرایی مکلف شدند در فصل تابستان به نحوی در مصرف انرژی برق مدیریت کنند که مصرف آنها نسبت به مدت مشابه سال قبل حداقل 10 درصد کاهش یابد.
هیات وزیران همچنین همه دستگاه های مذکور را ملزم کرد نسبت به مواردی از قبیل خاموش کردن سیستم های سرمایشی و روشنایی غیرضروری پس از پایان وقت اداری، استفاده از حداقل انرژی الکتریکی برای روشنایی در روز و تنظیم دمای محیط کار روی حداقل 25 درجه سانتیگراد و استفاده از مولدهای اضطراری برای تولید برق در ماه های تیر و مرداد از ساعت 12:00 الی 18:00 اقدام نمایند.
مطابق نمودارهای سالیانه وضعیت هوا سازمان هواشناسی کشور، میانگین میزان دمای هوای شهرستان طبس در تیرماه سال گذشته 36 درجه سانتیگراد و بیشینه دمای هوا در این ماه 46 درجه سانتیگراد بوده است.
همچنین براساس این آمار میانگین میزان دمای هوای شهرستان نهبندان در تیرماه سال گذشته 32 درجه سانتیگراد و بیشینه دمای هوا در این ماه حدود 45 درجه سانتیگراد بوده است.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.