به گزارش ایرنا نظر افضلی روز سه شنبه در نشست مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: هنوز مردم در ارتباط با چگونگی اخذ اعتبارات اشتغال مطلع نیستند.
وی اظهار داشت: باید تدابیری اتخاذ شود تا نمایندگان مردم در مجلس در کمیته های اشتغال شهرستان ها حضور یابند این در حالیست که تاکنون هیچ اطلاعی از این کارگروه ها به نماینده ها داده نشده است.
وی با تاکید بر اینکه باید پرداخت تسهیلات اشتغال با سرعت عمل بیشتری انجام شود گفت: با توجه به زمان باقیمانده انتظار می رود بانک ها در روند پرداخت تسهیلات طرح های اشتغال روستایی و عشایری سختگیری های بی مورد را کنار بگذارند.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: انجام برخی پروژه ها نباید به عده ای که درگیر مسائل سیاسی هستند، واگذار شود.
فرهاد فلاحتی افزود: تاکنون تسهیلات پنج طرح اشتغال روستایی و عشایری در شهرستان قاینات پرداخت شده که این ظلم به مردم این منطقه است.
وی بیان کرد: مصوبات کارگروه تخصصی اشتغال باید برای پیگیری مشکلات در زمان مناسب به مجمع نمایندگان ارائه شود.
وی شیوه جذب اعتبارات اشتغال در استان را مطلوب ندانست و گفت: این موضوع نشان می دهد خراسان جنوبی نیاز به جهش هایی در حوزه اشتغال دارد.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر شرایط مناسبی برای جذب تسهیلات در حوزه اشتغال های خرد در کشور فراهم است که باید نهایت استفاده را از این ظرفیت داشته باشیم.
وی اظهار داشت: اکنون به صورت ملموس تحرک اشتغال در استان احساس نمی شود و از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می خواهیم یک طرح روشنگری و نموداری برای آحاد مردم روستا ایجاد کنند.
وی گفت: اعضای شوراهای اسلامی روستا و دهیاران باید در خصوص کمیته اشتغال و جذب اعتبارات اشتغال توجیه شوند و برگزاری اینگونه کمیته ها نیز باید رتبه بندی شود.
فلاحتی خواستار رعایت سهم شهرستان ها در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری شد و گفت: کمیته های اشتغال موظف به ارایه گزارش در این زمینه هستند.
وی تاکید کرد: مجمع نمایندگان اعلام آمادگی کامل دارد پیشنهادات شورا و کارگروه اشتغال را تا حد امکان در کلان کشور پیگیری کند.
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اجرایی شدن طرح های کلان اقتصادی در حوزه اشتغال سبب ارتقای سطح دانش فنی صنعت استان می شود.
محمدرضا امیرحسنخانی افزود: شورای اشتغال بر برخی پروژه های بزرگ تاکید ویژه دارد و اعتقاد داریم پروژه های کلان استان اشتغال بیشتری دارند و سطح توسعه استان را افزایش می دهد، طرح تراکتورسازی فردوس اگر اجرایی شود تمامی صنایع زیردست را فعال خواهد کرد.
وی اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری تفاهم نامه ای بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی، کمیته امداد و بهزیستی منعقد و در شورای اشتغال استان مصوب شده که سازمان های حمایتی بتوانند 50 درصد تسهیلات خود را به غیر جامعه هدف اختصاص دهند.
امیرحسنخانی گفت: امسال 12 هزار میلیارد تومان اعتبار توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سطح کشور پیش بینی شده که متاسفانه جذب آن بسیار پایین است.
وی اضافه کرد: استان مرزی خراسان جنوبی باید بیش از سهمی که برای استان در نظر گرفته شده جذب اعتبارات داشته باشد.
وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد مردم این استان آسیب پذیر هستند گفت: انتظار می رود برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در استان بسته حمایتی تعریف شود.
نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم پشتیبان بانک ها و همواره پیگیر مشکلات آنها هستند افزود: در برخی موارد اگر مسئولان استان ورود نکنند هیچ راهی پیش نخواهیم برد.
وی بیان کرد: اکنون که شرایط کشور ویژه است همه مسئولان باید به صورت فوق العاده تلاش کنند و شهرستان هایی که به هر دلیل در زمینه جذب اعتبارات روستایی و عشایری کم کارند باید آسیب شناسی شده و عقب ماندگی های آنها جبران شود.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست بیان کرد: یکی از آسیب های مشاغل خرد این است که به اشتغال منجر نمی شود لذا باید در این خصوص دقت نظر لازم انجام شود.
حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی اظهار داشت: بهترین طرح های اشتغال طرح های میانه با اعتبار 100 تا 200 میلیون تومان است چرا که این طرح ها بازدهی بهتری دارند و موفقیت بیشتری نیز کسب خواهند کرد.
وی گفت: در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید سامانه شفاف سازی اشتغال ایجاد شود، چون شبهاتی برای مردم در خصوص پرداخت اعتبارات وجود دارد که با شفاف سازی و اطلاع رسانی برطرف خواهد شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.