به گزارش ایرنا مشیر الدین عابدی سه شنبه شب در یازدهمین جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان افزود: اولویت نخست کشور و دستگاه های اجرایی در حال حاضر مباحث اقتصادی است.
وی ادامه داد: همه دستگاه ها باید تمامی توان خود را صرف انجام موضوعات و مطالب مرتبط با مباحث امور اقتصادی استان و در نهایت کشور کنند.
وی با اشاره به سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور به استان در ابتدای تیرماه جاری افزود: در قالب این سفر باید دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری در خصوص ارتباط و همکاری دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبارات و به ثمر نشاندن این کارگروه گزارش ارایه دهد.
وی گفت: برخی دستگاه های اجرایی علی رغم اینکه به کرات تاکیداتی شده اما آنچه شایسته و بایسته استان بوده برای جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری انجام داده اند.
وی اضافه کرد: اداره تعاون و دفتر جذب و سرمایه گذاری نهایت تلاش خود را در این زمینه کردند که قابل تقدیر است چون رتبه استان در سطح کشور معقول و منطقی بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: آینده استان از محل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وعشایری رقم می خورد اما اگر این تسهیلات پایان تیرماه به پایان رسید باید چه کرد لذا باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.
عابدی گفت: سال های گذشته نیز تسهیلات اشتغال در حوزه های مختلف پرداخت شده است به عنوان مثال اداره صنعت، معدن و تجارت متولی طرح رونق تولید بود که اگر پرداخت تسهیلات در این زمینه واکاوی شود باید مستندات آن ارایه شود تا میزان اشتغال تولید شده و مشکلات رفع شده را ارزیابی کنیم.
وی بیان کرد: انتظار داریم از الان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دست به قلم شده و در نهایت موضوعی را رقم بزنند تا مشکلات پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از اکنون واکاوی شود چون ممکن است بعد از 31 تیرماه دیگر این مدت زمان تمدید نشود.
وی عنوان کرد: باید عملکرد منتهی به تیرماه این کارگروه از محل تسهیلات روستایی و عشایری ارایه شود اکنون وضعیت پرداخت خوب است اما باید عملکرد به نحوی که نقاط ضعف و قوت کاملا دیده شود مطرح تا نهایت استفاده را ببریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: در گذشته تسهیلات رونق تولید و اکنون تسهیلات روستایی و عشایری و تسهیلات طرح های چهار جانبه پرداخت می شود آنچه مهم است باید دید قبل از اینکه تسهیلات را به متقاضی پرداخت کنیم چه اهدافی داشتیم و اینکه کجا بودیم کجا هستیم و به کجا خواهیم رسید.
عابدی با بیان اینکه به اعتبارات روستایی و عشایری باید نگاه ویژه تری داشته باشیم، اظهار داشت: تاکنون 36 میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده است و امید است تا پایان تیرماه جاری به رقم مطلوب تری برسد.
وی در ادامه به عملکرد استان در طرح مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: سهمیه استان در این زمینه 560 نفر بود که 770 نفر با 120 درصد رشد را نشان می دهد و باید برنامه و تحلیلی برای این افزایش ارایه شود.
وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست هرگونه سوال یا شبهه ای در ارتباط با تسهیلات روستایی و عشایری دارند در این نشست مطرح کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع ابهامات و مشکلات اقدام شود.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.