طاهره حمیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شعبه دوم کانون زبان در حال حاضر به صورت موقت در نقطه ای از شهر بیرجند راه اندازی می شود اما پس از تکمیل ساختمان شماره 4 مرکز کانون پرورش فکری به این مکان منتقل خواهد شد.
وی با اشاره به کلنگ زنی ساختمان شماره 4 مرکز کانون پرورش فکری از سال 95 افزود: برای این پروژه تاکنون 350 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان جنوبی با بیان اینکه ساختمان مذکور در زمینی به مساحت یکهزار و 700 متر مربع واقع در مهر شهر احداث می شود، گفت: 900 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه مصوب شده و امسال نیز از اعتبارات عمرانی 100 میلیون تومان به آن اختصاص می یابد.
حمیدی با این پیش بینی که مرکز شماره چهار تا 2 سال آینده افتتاح شود بیان کرد: در تلاش هستیم برای تامین اعتبار آن از ظرفیت خیران نیز بهره ببریم.
وی یادآور شد: بیش از چهار هزار کودک و نوجوان در منطقه شمال شهر بیرجند از خدمات کانون شماره چهار این کانون بهره مند خواهند شد.
وی با اشاره به بخش های مختلف این کانون گفت: سالن آمفی تئاتر 300 نفره نیز در این ساختمان برای نمایش فیلم و تئاتر در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان جنوبی ادامه داد: استقبال قشر کودک و نوجوان از ساخت این مرکز به حدی زیاد بود که پس از 3 روز از کلنگ زنی، ماکت این ساختمان را ارسال کردند و خواستار تسریع عملیات اجرایی این پروژه شدند.
حمیدی گفت: بیرجند از 45 سال پیش تاکنون فقط سه مرکز کانون داشته از همین رو ساخت مرکز شماره چهار یک نیاز محسوس در شهر بود.
وی از وجود 12 مرکز ثابت 11 مرکز سیار و 2 واحد پستی در استان یاد کرد و گفت: با توجه به جمعیت کودکان و نوجوان پیگیر جذب مراکز بیشتر هستیم.
وی با بیان اینکه تعداد مراکز فرهنگی هنری در 2 سال گذشته 67درصد رشد داشته است افزود: با افزایش آمار مراکز فرهنگی هنری استان تعداد اعضای کانون نیز در سطح استان از 24 هزار نفر به بیش از 35 هزار نفر افزایش یافت.
نخستین کانون فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان استان سال 1350 در طبس راه اندازی شده است.
9766 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.