سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای نیت موقوفه خیریه آب لوله که تامین آب شرب مردم است سقاخانه هایی برای برداشت آب شیرین در سطح شهر بیرجند احداث می شود که ساخت نخستین نمونه آن در پارک نیلوفر آغاز شد.
حجت الاسلام پرویز بخشی پور، هزینه ساخت این سقاخانه را 140 میلیون تومان برآورد کرد و افزود: این هزینه از محل درآمدهای موقوفه آب لوله تامین می شود.
سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زمان ساخت این پروژه را حداقل یک ماه آینده عنوان کرد و ادامه داد: سقاخانه نیلوفر با سازه فلزی اما مصالح سنتی به شکل قدیم ساخته می شود و سه قوس با 11 شیر برداشت آب خواهد داشت.
بخشی پور با بیان اینکه نماد کوچکتر این سقاخانه در سایر نقاط شهر نیز ساخته می شود افزود: در سایر سقاخانه ها 5 شیر برداشت آب در نظر گرفته می شود.
وی تاکید کرد: مناطقی که مردم از آب شیرین کمتر برخوردار هستند در اولویت ساخت این سقاخانه ها خواهند بود و امیداریم که تا 6 ماه آینده سازه های مذکور در این مناطق ساخته شود.
وی با تاکید بر اینکه تمامی هزینه ها از طریق درآمد موقوفه آب لوله تامین می شود گفت: تا زمان اشباح شدن شهر از برخورداری آب شیرین اولویت اول هزینه کرد این موقوفه اجرای نیت و تامین آب شرب مردم است.
بنگاه خیریه آبلوله بیرجند، اولین سازمان آبرسانی در ایران است که سال 1302 خورشیدی به منظور تأمین آب قابل شرب مردم شهر بیرجند، توسط 30 تن از خیران این شهر تأسیس شد. فعالیت این سازمان خیریه باعث شد تا بیرجند به عنوان دومین شهر در ایران از لوله کشی آب شهری برخوردار شود.
9766 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.