به گزارش ایرنا مهدی جعفری روز پنجشنبه در نشست کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان خراسان جنوبی که با حضور رئیس پلیس راه کشور و معاون عمرانی استاندار برگزار شد افزود:
11 درصد راه های اصلی و فرعی در استان دوبانده شده ولی در سطح کشور این رقم 19 درصد است که این آمار نشان می دهد از متوسط کشوری 50 درصد عقب تر هستیم و این وضعیت برای راه های شریانی نیز صدق می کند.
وی اظهار داشت: آزادراه شدن محور دیهوک - راور و بیرجند - قاین به عنوان 2 کریدور اصلی استان در اولویت قرار دارد.
دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان با بیان اینکه 2 کریدور چابهار - مشهد و بندرعباس- مشهد از 10 کریدور اصلی کشور در خراسان جنوبی وجود دارد گفت: 421 کیلومتر از کریدور چابهار - بیرجند - مشهد در خراسان جنوبی وجود دارد که از این مقدار 172 کیلومتر معادل 40 درصد به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: با فعالیت 6 پیمانکار در این محور از ابتدای سال گذشته 33 کیلومتر باند دوم آسفالت شده و 26 کیلومتر آن آماده آسفالت است.
وی با بیان اینکه کریدور دوم بندرعباس به مشهد است گفت: محور دیهوک - راور در استان خراسان جنوبی جزئی از این کریدور است که 100 کیلومتر معادل 44 درصد آن توسط 7 پیمانکار به بهره برداری رسیده و 39 کیلومتر آن آماده آسفالت است.
جعفری محور طبس به بیرجند و مرز ماهیرود را از دیگر کریدورهای استان برشمرد و گفت: در این محور نیز هنوز دوبانده شدن به طور رسمی آغاز نشده اما از اعتبارات راه های کویری کار در محور خوسف -دیهوک انجام می شود و به دنبال ردیف اختصاصی برای این پروژه هستیم.
وی پروژه دوبانده شدن محور بیرجند - قاین را از پروژه های شاخص استان و در عین حال پر مشکل معرفی کرد و افزود: پیگیری های زیادی توسط مسئولان انجام شده که 112 کیلومتر از این محور تاکنون ساخته شده و 58 کیلومتر در دست اجراست.
وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات مشکل اصلی این پروژه است عنوان کرد: مجوز فاینانس داخلی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شده و دنبال سرمایه گذار هستیم تا با توجه به مطالبات پیمانکاران مشکل اعتباری را حل کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزایش ترافیک به خصوص ترانزیت را در این محور یادآور شد و گفت: این ترافیک ترانزیت طول سفر را برای 100 کیلومتر به یک و نیم ساعت افزایش داده که با افزایش 20 کیلومتری باند دوم مدت سفر نیز 15 دقیقه کاهش یافته است.
وی با اشاره به افزایش تصادفات در این محور افزود: 40 درصد تصادفات استان در محور بیرجند - قاین رخ می دهد که انتظار می رود وضع بحرانی پروژه در کمیسیون ایمنی کشور بررسی شود.
جعفری طول کل راه های استان را بدون در نظر گرفتن راه های خاکی 12 هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: پنج درصد راه های شریانی کشور و 3.5 درصد راه های ترانزیتی از خراسان جنوبی عبور می کند.
وی با اشاره به پروژه های دوبانده شدن در سایر راه ها گفت: تاکنون 133 کیلومتر باند دوم در سال گذشته آسفالت و بقیه نیز برای تخصیص اعتبار به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است.
وی در خصوص آخرین وضع راه های روستایی استان اظهار داشت: 822 روستای استان از راه آسفالت برخوردار هستند و برای امسال نیز پیش بینی می شود که 100 کیلومتر راه روستایی آسفالت شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: آمار تصادفات در سال های 93 تا 95 روند کاهشی داشته است ولی سال گذشته با افزایش آمار تصادفات در استان مواجه بودیم.
وی به شدت تصادفات در جاده های استان اشاره کرد و گفت: کمتر بودن باندهای دوم موجب شده که تلفات در تعداد تصادفات افزایش یابد.
9766*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.