دکتر کاظم قائمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای جذب پزشک متخصص در این زمینه تاکنون چندین مرتبه با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتبه شده اما تاکنون بی نتیجه مانده است.
وی گفت: در حال حاضر بیماران نیازمند به جراحی های عروق برای درمان و جراحی به استان های مجاور به ویژه مشهد اعزام می شوند که مشکلات زیادی برای آنها در پی دارد.
وی اظهار داشت: تصمیم گیری در مورد مناسبت ترین روش جراحی، انجام عمل جراحی و نظارت بر بیماران بعد از عمل از جمله وظایف مهم پزشکان جراح است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: تعداد دانش آموختگان جراحی عروق کم است این در حالیست که در استان به شدت نیاز به پزشک فوق تخصص جراحی عروق داریم.
قائمی گفت: در حال حاضر از لحاظ بهداشتی و درمانی، تامین امکانات و تجهیزات، توسعه بیمارستان ها و سایر موارد خراسان جنوبی نسبت به سال های گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته لذا مسئولان یاید فکری به حال تامین پزشک متخصص کنند.
در حال حاضر 13 بیمارستان در استان مرزی خراسان جنوبی خدمات ارائه می کنند که 11 بیمارستان با 920 تخت فعال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار دارد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.