مجید نقره دانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بروز حوادث غیر مترقبه و غیرقابل پیش بینی در جامعه و اینکه حادثه هرگز خبر نمی کند، باید نگاه ما همواره پیشگیرانه باشد.
وی افزود: با توجه به اینکه بروز سکته های قلبی و مغزی در جامعه اجتناب ناپذیر است اورژانس 115 شهرستان فردوس در دو سال گذشته مکاتبات زیادی با مدیران نهادها و ادارات در ارتباط با آموزش و نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری به ویژه پیشگیری از حوادث و بیماری ها انجام داده است.
مسئول پایگاه اورژانس 115 فردوس گفت: در شرایط فعلی نیز تاکید ما بر آموزش و پیشگیری است و ضرورت آموزش به ویژه در مجموعه تفریحی و آب درمانی آبگرم معدنی بسیار حیاتی است چرا که به دلیل گرمای آب و فضای گرم داخل سالن افزایش فشارخون، رقت خون و سکته های قلبی و مغزی بسیار زیاد است و برای هر فردی امکان دارد، اتفاق بیفتد.
وی تصریح کرد: بروز سکته های قلبی و مغزی سن نمی‌شناسد و استرس، فشارهای روحی و مشکلات روحی و روانی زندگی سبب افزایش فشار خون و سکته های قلبی و مغزی می شود، عارضه ای که باید بلافاصله در کوتاه ترین مدت عملیات احیای قلبی و بازکردن راه های هوایی برای برقراری تنفس و جریان خون انجام شود.
نقره دانی به مرگ دختر 12 ساله در استخر آب درمانی مجموعه آبگرم معدنی فردوس اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی باید یک نفر نیروی آشنا به امور درمانی در مجتمع آبگرم معدنی مستقر باشد تا بتواند در کوتاه ترین مدت به افراد حادثه دیده، خدمات درمانی را ارائه کند.
9865*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.