به گزارش ایرنا محمدجواد عسکری روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان طبس افزود: حدود 86 هزار نفر زیرپوشش و حقوق بگیر صندوق بازنشستگی فولاد هستند و تا سال 1403 حدود 110 هزار نفر خواهند شد.
وی گفت: همچنین حدود 300 هزار نفر ورثه ای هستند که در حوزه صندوق فولاد قرار دارند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد بیان کرد: سیاست های صندوق در راستای موضوعات توسعه ای و زیرساختی به گونه ای است که معادن جدید را برای توسعه اشتغال می‌بینیم.
وی افزود: هدف ما این است درآمدزایی شهرستان را به گونه ارتقا دهیم که از قبال آن مسئولیت های اجتماعی خود را انجام دهیم و مردم منطقه به خاطر وجود این معادن استفاده خوبی ببرند.
عسکری اظهار داشت: اگر برای جامعه کارگری ارزش قائل شویم، علاوه بر این که دعای خیر آنها نصیب ما خواهد شد، باعث رشد و ترقی یک مجموعه خواهد بود.
وی گفت: تا پایان سال صندوقی خواهیم داشت که اکثر بازنشستگانی که در حوزه صندوق فولاد قرار دارند از عملکرد صندوق راضی خواهند بود چرا که در موضوع کارگری، مسئولیت های اجتماعی و سرمایه گذاری برنامه ریزی شده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: وفاق و همدلی در شهرستان طبس وجود دارد و مطمئن باشید هر جا وفاق و همدلی باشد، رشد و توسعه خواهد بود.
وی افزود: منطقه طبس پتانسیل خیلی زیادی دارد و دانش مهندسی در منطقه طبس خیلی بالاست که صندوق فولاد سعی می کند با توسعه مجموعه هایی که در اختیار دارد اشتغال زایی را در این شهرستان افزایش دهد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس هم در این نشست گفت: عمده معادن زغالسنگ طبس در بخش مرکزی و دیهوک و معادنی از جمله سنگ آهن در بخش دستگردان طبس است.
سید مهدی طلائی مقدم افزود: در سند توسعه چشم انداز طبس بند اول آن مربوط به یکپارچگی و وفاق و بند دوم آن مربوط به فرآوری معادن است.
وی گفت: اقدامات خوب و ارزنده ای در موضوعات توسعه ای و فرآوری زغالسنگ به همت مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس انجام شده است.
معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: وقتی ما در مجموعه مدیریت شرکت صندوق بازنشستگی فولاد کشور همراهی را می بینیم وظیفه خود می دانیم در سایر مباحث مربوط به شرکت زغالسنگ پروده از جمله مسائل زیرساختی و افزایش ذخایر معادن همراهی کنیم و منافع وحدت به عموم مردم می رسد.
وی بیان کرد: امروز از بیمارستان طبس، مسجد جامع، مجموعه ورزشی و کلاس های اوقات فراغت و میدان ورودی شهر بازدید و قول هایی توسط صندوق فولاد بازنشستگی کشور داده شد.
طلائی مقدم گفت: با موافقت صندوق فولاد و شرکت زغالسنگ پروده طبس، خوراک دو پروژه کارخانه کک و پروده طبس به میزان 150 هزار تن زغال تامین شد.
وی از احداث پردیس آموزشی شهرستان طبس خبر داد و گفت: این مجموعه با اعتبار بالغ بر 200 میلیارد ریال امروز کلنگ زنی خواهد شد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور با همراهی فرماندار ویژه طبس و مدیرعامل شرکت پروده زغالسنگ طبس از میدان ورودی شهر طبس به نام میدان زغالسنگ بازدید کردند و مقرر شد پروژه این میدان تا پایان امسال به اتمام برسد.
بیمارستان طبس، مسجد جامع کبیر، محل احداث مجموعه ورزشی، کانون فرهنگی هفت تیر و موزه میراث زمین طبس از بازدیدهای وی در شهر طبس بود.
عسکری سپس در جلسه بررسی مشکلات و رفع موانع پروژه های بازدید شده براساس پتانسیل های طبس و همچنین جلسه شورای اداری طبس شرکت کرد.
همچنین با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور، مراسم کلنگ زنی پردیس آموزشی طبس انجام شد و وی از مجموعه معادن زغالسنگ پروده طبس بازدید کرد.
شرکت زغالسنگ پروده طبس از شرکت های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی فولاد کشور است.
ذخیره زغالسنگ شهرستان طبس، 76 درصد ذخایر زغال سنگ کشور را شامل می شود که ذخیره معدنی پروانه های بهره برداری صادر شده بیش از 860 میلیون تن و ذخیره زمین شناسی شهرستان بیش از پنج میلیارد تن است.
سالانه بیش از 1.7 میلیون تن زغال سنگ از حوزه معادن زغال سنگ طبس استخراج می‌شود و بیش از چهار هزار نفر در این حوزه مشغول به کار هستند.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.