ماشاءالله کریمان خراسانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری همایش توسعه و فرصت های سرمایه گذاری در 22 اردیبهشت ماه امسال در نهبندان گفت: اعلام آمادگی تعدادی از سرمایه گذاران داخلی و بخصوص خارجی برای سرمایه گذاری در شهرستان از نتایج برگزاری این همایش است.
وی افزود: طرح های اقتصادی و صنعتی سرمایه گذاران بررسی می شود و نهایت همکاری را برای توسعه منطقه با آنان خواهیم داشت.
وی بیان کرد: نهبندان ظرفیت های خوبی در زمینه های معدنی، کشاورزی و دامپروری، جاذبه های گردشگری و انرژی های نو و تجدیدپذیر دارد و از ظرفیت بسیار بالایی در زمینه مواد معدنی برخوردار است ولی فرآوری برخی مواد معدنی در شهرستان انجام نمی شود.
فرماندار نهبندان گفت: باید برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال، مواد معدنی بخصوص سنگ های معدنی به صورت کامل در شهرستان فرآوری شود.

** گازرسانی به نهبندان 80 درصد پیشرفت دارد
وی عنوان کرد: تمامی زیرساخت ها جز گاز در نهبندان برای سرمایه گذاری وجود دارد و عملیات گازرسانی به شهرستان با پیشرفت فیزیکی حدود 80 درصد در هفته دولت امسال به بهره‌‌برداری خواهد رسید.
کریمان خراسانی حمایت از سرمایه گذار و سرمایه گذاری را رکن اصلی توسعه دانست و افزود: به تمامی سرمایه گذاران اعلام می کنم که حامی آنان هستیم و از هر راه قانونی که بتواند به ادامه کار آنها فرصت دهد، حمایت خواهیم کرد.
وی از مدیران کل استانی هم خواست نیازها و شرایط را برای سرمایه گذاران در شهرستان فراهم کنند و مشکلاتی که در روند کار برای سرمایه گذاران پیش می آید را از سر راه بردارند.
22 اردیبهشت ماه امسال همایش توسعه و فرصت های سرمایه گذاری نهبندان با حضور فعالان اقتصادی و سرمایه گذارانی از کشورهای چین، ایتالیا، عمان، بلژیک، پاکستان و افغانستان در این شهرستان برگزار شد.
شهرستان نهبندان در جنوب استان خراسان جنوبی با فاصله 200 کیلومتر از مرکز استان در شرقی ترین نقطه کشور واقع است و یکی از نقاط کمتر برخوردار از حیث وضعیت اقتصادی و در عین حال غنی از لحاظ فرصت های سرمایه گذاری از جمله معادن و سنگ های تزئینی، کشاورزی و گردشگری به شمار می رود.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.