به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار رئیس و اعضای اتاق اصناف خراسان جنوبی افزود: اگر کشور هیچ چیز نداشته باشد اما مدیریت قوی داشته باشد می تواند تمامی نیازهای خود را برآورده کند و نجات یک کشور نیازمند مدیریت قوی است.
وی گفت: اگر کشوری همه چیز داشته باشد اما مدیریت ضعیف داشته باشد نه تنها هرگز موفق نخواهد شد که روز به روز بر مشکلاتش افزوده می شود.
وی عنوان کرد: امروز مدیریت جهان به دست دیوانه هایی افتاده است که فقط با خون مردم کار می کنند و فرهنگ، عقل و دین ندارند و کار آنها ویرانی و نابودی بشر بوده که بدترین وحشی گری های از نوع مدرن محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: چه بخواهیم چه نخواهیم در این مقطع تاریخ مقابل این افراد قرار گرفته ایم ولی نعمت ها، امکانات فراوان، انسان های شایسته و انواع استعدادها را داریم که باید از آن به درستی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه شرایط ایجاب می کند حرکت جدید ماندگار را انجام دهیم گفت: مسائل و مشکلاتی که اکنون در جامعه گرفتار آن هستیم 10 سال قبل توسط مقام معظم رهبری هشدار داده شد اما برخی گوش ها ناشنوا بود.
وی افزود: اکنون بعد از گذشت سال ها تجربه باید با بکارگیری رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت نو براساس عدالت آغاز کنیم آنوقت است که برای تولیدات اهمیت قائل می شویم تا توزیع سرانه بر اساس عدالت باشد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی خطاب به اعضای اتاق اصناف گفت: مسئولیت شما به صورت عام و در شرایط ویژه زمانی و جهانی بسیار پراهمیت است.
وی بیان کرد: اگر در همه امور به مکتب غنی اسلام برگردیم و از دایره سخن خارج و به جنبه عملی برگردیم هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، انسان اگرچه در جهت روحی متعلق به عالم دیگری است اما باید در این جهان آزمایش شود.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مسئولیت ها میدان آزمایش مردان است اظهار داشت: وقتی فردی مسئولیتی را بپذیرد باید آن را ادا کند چون این مسئولیت در دستش امانت است.
وی گفت: مسائل اقتصادی جزو نیازهای اولیه انسان است همانطور که کودک وقتی از مادر متولد می شود نیاز به شیر مادر دارد بعدها به سطح فکر و اندیشه می رسد.
وی ادامه داد: به تعبیر قرآن دوام و قوام جامعه وابسته به اقتصاد است و اگر چنانچه دچار کمبود شود از پای در می آید.
عبادی بیان کرد: بر هر انسان مسلمان برای تامین نیازهای ضروری، کسب و کار واجب شرعی است و جامعه باید آنچه نیاز دارد را تامین کند و کسب روزی حلال از بهترین عبادت هاست.
وی گفت: هدف از تولید این است که محصول تولیدی برای زنده ماندن انسان اشرف مخلوقات به دست مردم برسد و توزیع عادلانه باشد.
رئیس اتاق اصناف بیرجند هم در این دیدار گفت: در حال حاضر حدود 22 هزار واحد صنفی در استان وجود دارد که از این تعداد 13 هزار واحد مربوط به بیرجند است که در قالب 48 اتحادیه ساماندهی شده اند.
رضا علیزاده افزود: برای حمایت از تولید داخلی جلسات متعددی با واحدهای صنفی استان برگزار و پیش نویس هایی با همکاری هیات رئیسه اتاق تهیه شد تا به عنوان پایلوت استانی بسته های تشویقی و حمایتی به واحدهای صنفی که کالای ایرانی عرضه کنند، ارایه شود.
وی گفت: برای این واحدهای صنفی بسته های تشویقی از جمله معافیت یا تخفیف مالیاتی، کاهش عوارض شهرداری و از این قبیل در نظر گرفته شود.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.