به گزارش ایرنا مهدی میری روز شنبه در نشست عمومی شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار داشت: برای احداث خانه جوان در شهر بیرجند درخواست واگذاری زمین شده و این خواسته با تغییر کاربری اراضی یکی از نهادها ارایه شد که مورد تایید شورا نیست.
وی با تاکید بر اینکه اگر نقشه جامع شهر اشکال دارد باید بازنگری شود گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهر، زمین های موجود با کاربری های مشخص شده به ویژه در زمینه آموزشی موردنیاز است و تغییر کاربری باعث ایجاد مشکل در سال های آینده می شود.
وی با بیان اینکه بر هم زدن کاربری ها، غیرکارشناسی است تاکید کرد: باید جلوی این تغییر کاربری ها گرفته شود تا نسل آینده دچار مشکل نشود.
عضو شورای شهر بیرجند گفت: باید از معاملات دستگاه های اجرایی بر سر اراضی شهر جلوگیری کرد چرا که پشت پرده برخی از این تعاملات منفعت هایی نیز نهفته است.
وی با بیان اینکه این قبیل تغییر کاربری ها راه را برای فساد باز می کند گفت: اگر این کار در شهر باب شود انتظار و امیدواری برای سایر متقاضیان نیز ایجاد می شود.
درخواست های شهروندان در خصوص ایجاد حمام های عمومی از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای شهر بیرجند بود و اعضای شورا با این توضیح که حمام های عمومی توجیه اقتصادی ندارد پیشنهاد دادند از ظرفیت مسجدهایی که حمام دارند با کمک مرکز رسیدگی به امور مساجد برای حل این مشکل استفاده شود.
خبرنگار ایرنا نیز در این نشست پیشنهاد کرد حمام های شهر به شکل های سنتی بازسازی شده تا مردم برای استفاده از خواص درمانی به آن مراجعه داشته باشند و درآمدزایی آن بیشتر شود یا از وقف هایی که با نیت حمام وجود دارد برای راه اندازی حمام های عمومی و تامین هزینه های جانبی آن استفاده شود.
مقرر شد این پیشنهادها به کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ارجاع و پس از بررسی مجدد برای تصویب به صحن شورا ارسال شود.
پرونده بازگشایی مسیر فرزان نیز با تصویب شورای شهر برای تملک 2 ملک مسکونی این منطقه بسته شد.
اجرای طرح فرزان 14 سال پیش در بیرجند آغاز شد اما در مقطعی به بن بست خورد و اکنون شهرداری با تملک آخرین منازل مسکونی در این طرح کار بازگشایی مسیر سه راه اسدی به موسی بن جعفر (ع) را آغاز می کند.
9766*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.