داوود شهرکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای دولت یازدهم 327 جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری 19 هزار و 850 میلیارد ریال در استان خراسان جنوبی صادر شده است.
وی گفت: تا پایان خردادماه امسال 463 جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری 46 هزار و 190 میلیارد ریال در این استان صادر شده است.
وی اظهار داشت: مجوزهای صادر شده تاکنون از نظر تعداد 41 درصد و از نظر سرمایه گذاری 132 درصد رشد را نشان می دهد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: افراد یا شرکت هایی که قصد تاسیس یک واحد تولیدی از قبیل کارخانه را داشته باشند ابتدا باید نسبت به دریافت جواز تاسیس اقدام کنند.
وی گفت: جواز تاسیس برای راه اندازی یا توسعه یک واحد صنعتی و در زمان دریافت برنامه اولیه فرد حقیقی یا حقوقی متقاضی در زمینه سرمایه گذاری و اشتغالزایی صادر می شود.
شهرکی یادآور شد: برای رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی استان در سه ماه گذشته سه جلسه کارگروه ملی و 25 جلسه کارگروه استانی تشکیل شد.
وی افزود: همچنین برای این منظور، کمیته کارشناسی تسهیل و رفع موانع تولید استان در قالب 84 پرونده با 213 مصوبه نیز برگزار شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین طی این بازه زمانی حل مشکلات تامین مالی فولاد قائنات، تامین مواد اولیه (زغال) شرکت کک طبس و تامین زیرساخت های چدن کویر خاوران (سرمایه گذار خارجی) پیگیری شد که در سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.
وی گفت: توافق در خصوص اجرای پنج طرح صنعتی اعم از طرح های جدید و توسعه ای با مشارکت ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) در استان از دیگر اقداماتی است که در بخش صنعت استان طی این مدت انجام شده است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.