به گزارش ایرنا احمد محبی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح نمادین طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی، هنری مساجد شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف افزود: یکی از بسترهای مناسب برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه های متنوع کانون های فرهنگی، هنری مساجد است.
وی اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به تنهایی قادرند بحث اوقات فراغت برنامه های استان را به دوش بکشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: برنامه های متنوع در 616 کانون فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی ارائه می شود از این تعداد کانون،237 کانون شهری و بقیه روستایی است.
محبی افزود: یکی از خصوصیات برنامه های کانون های فرهنگی، هنری مساجد ارائه برنامه ها در دورافتاده ترین مناطق استان مثل مراکز عشایری است.
وی تصریح کرد: بعضی از دستگاه های اوقات فراغت برنامه هایشان در حد شهرها است اما کانون های مساجد این ظرفیت را داشته که همه برنامه هایی که در مرکز استان ارائه می شود را به همین کیفیت در کانون های روستایی و عشایری ارائه کنند.
وی اضافه کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان یکی از نمونه هایی است که در سال های مختلف در همه مناطق استان انجام شده است.
وی گفت: گروه های نمایش در بستر کانون های مساجد فعالیت های خوبی انجام داده و کسانی که دوره های بازیگری را در کانون های مساجد گذرانده اند به توفیقاتی در این حوزه دست یافته اند.
محبی افزود: 150 کتابخانه روستایی در خراسان جنوبی فعال است که امکانات خود را در ایام اوقات فراغت در اختیار خانواده ها قرار می دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: کانون های فرهنگی،هنری مساجد 10 نشریه داخلی تولید کرده است.
وی یادآور شد: تجلیل از مادران موفق روستایی از برنامه های کانون های مساجد استان است،این مادران در عین تربیت فرزند و انجام وظایف مادری به کار دام داری و کشاورزی اشتغال دارند.
وی گفت: از سال 1396 طرح کسب و کار در جوار مساجد آغاز شد و کانون های مساجد در حوزه خود اشتغالی به عنوان یکی از نیاز های جامعه، برنامه دارد.
وی اظهار داشت: کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی در سال جاری به عنوان بزرگ ترین رویداد فرهنگی خراسان جنوبی برگزار می شود که از همه امکانات برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد فرهنگی آمادگی داریم.
وی یادآور شد: مسئولان کانون های فرهنگی، هنری مساجد هر برنامه ای که دارند مورد حمایت مادی و معنوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستند.
وی اضافه کرد: اعضای کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی قرار است با مقام معظم رهبری دیدار کنند که ارائه یکی از کارهای هنری فاخر و ارزشمند استان محضر معظم له ارائه می شود.
طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی،هنری مساجد از ابتدای تیر ماه سال جاری در استان شروع و تا 18 شهریور ماه ادامه دارد، در این طرح آموزش های قرآنی، فرهنگی، ورزشی و ... به دانش آموزان ارائه می شود.
7559* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.