به گزارش ایرنا از این تعداد 10 نفر به عنوان تولیدکننده برتر ملی و 47 نفر برتر استانی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: بخش کشاورزی با قابلیت ها و پتانسیل های فراوان به عنوان رکن اصلی اقتصاد سهم بسزایی در تولید ناخالص ملی، امنیت غذایی و ایجاد اشتغال کشور دارد.
وی ادامه داد: بدون شک تولیدکنندگان و بهره برداران به عنوان عناصر اصلی توسعه کشاورزی از جایگاه ویژه ای برخوردارند.
وی بیان کرد: درخشش 10 تولید کننده برتر ملی و 47 تولید کننده برتر استانی در سال جاری، با وجود خشکسالی های متوالی نشان از تلاش و همت فعالان بخش کشاورزی استان دارد.
وی اظهار امیدواری کرد، با همکاری و تلاش مضاعف کارشناسان، محققان و مروجان مسئول پهنه های تولیدی، در سالی که به عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده در حمایت از دولت تدبیر و امید با بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل های موجود شاهد تحقق اهداف بخش کشاورزی باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: بخش کشاورزی استان 30 درصد سهم ارزش افزوده فعالیت‌ های اقتصادی را به خود اختصاص داده است.
ولی‌ پورمطلق محدودیت منابع آبی را از مهمترین نگرانی ها و مشکلات بخش کشاورزی استان دانست و گفت: این محدودیت به طور ویژه در مباحث حوزه منابع آب زیرزمینی محسوس بوده است.
وی فقر خاک را از دیگر مشکلات بخش کشاورزی برشمرد و افزود: خشکسالی های پی در پی در این زمینه بسیار تاثیرگذار بوده است.
وی عنوان کرد: تنوع فعالیت های بخش کشاورزی بسیار با هم مرتبط بوده و شاید در دیگر بخش‌ها این گونه منسجم نباشد و بسیاری از بخش‌های کشاورزی حتی قبل از تولید را تحت تأثیر قرار می ‌دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی یادآور شد: امروزه فناوری و تکنولوژی در بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه مسئولان و فعالان بخش کشاورزی قرار گیرد.
ولی ‌پورمطلق افزود: با توجه به شرایط موجود مباحث اقتصادی و سیاسی تولید کنندگان بخش کشاورزی را هم تحت تأثیر قرار می‌ دهد.
وی اضافه کرد: کشاورزان خراسان‌ جنوبی با تمام این زنجیره در هم تنیده و وجود بسیاری از محدودیت‌ ها و مشکلات همچنان جزو کشاورزان نمونه کشوری هستند.
وی با تاکید بر اینکه بهره وری اقتصادی باید مورد هدف کشاورزان باشد، گفت: با همه موانع و محدودیت ها می توان ظرفیت تولید را افزایش داد.
مجتمع شرکت مرغ مادر جنوب خراسان با ظرفیت 226 هزار قطعه مرغ مولد در بیرجند، مجری طرح کشاورزی حفاظتی در شهرستان بشرویه، مدیر بهره برداری، نگهداری و مشارکت در طرح انتقال آب با لوله به طول چهار هزار متر، شرکت تعاونی روستایی زنان خراشاد بیرجند و مدیرعامل صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی شهرستان درمیان از جمله تولیدکنندگان برتر ملی معرفی شدند.
تولید کننده نمونه پنبه از بشرویه با 109 هزارو 52 هکتار، تولید کننده نمونه زعفران با تولید 44.8 کیلوگرم زعفران خشک در هکتار از فردوس، مدیر نمونه نگهداری و بهره بر داری از قنوات از زیرکوه، مرتع دار نمونه طبس و شرکت تعاونی نمونه تولید روستایی از بشرویه نیز به عنوان تولیدکننده برتر ملی معرفی و تجلیل شدند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.