به گزارش ایرنا حسین توکلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بالغ بر 27 هزار مشترک از خدمات امور آب و فاضلاب شهری در شهرهای تابعه قاینات استفاده می کنند که 86 درصد از آنان با رعایت الگوی مصرف به ارائه خدمات بهتر به شهروندان کمک می کنند.
وی خاطر نشان کرد: 93 درصد از مشترکان در بخش خانگی و بقیه در بخش های صنعتی، تجاری ، مساجد و ... از خدمات آبفا استفاده می کنند.
وی با اشاره به خشکسالی های پی درپی و لزوم صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: در جهت الگوسازی صرفه جویی توسط مشترکین بالغ بر یک میلیارد ریال تجهیزات کاهنده مصرف ، پمفلت و بروشور آموزشی و ... توزیع شده است.
توکلی در ادامه با اشاره به فرسوده بودن بخشی از شبکه آب و فاضلاب قاین گفت: 26 درصد هدررفت آب در شبکه وجود دارد که 19 درصد آن فیزیکی بوده و 50 کیلومتر از شبکه آبفا فرسوده شده است.
وی با اشاره به وجود 2 مخزن ذخیره آب در شهر قاین، از ساخت مخزن با گنجایش پنج هزار متر مکعب در این شهر خبر داد و افزود: 6 هزار متر مکعب کمبود ذخیره مخزن داشتیم که با ساخت مخزن جدید مشکل ذخیره آب رفع شده و 50 درصد به مخازن ذخیره آب اضافه خواهد شد.
مدیر امور آب و فاضلاب قاینات ادامه داد: پروژه فاضلاب شهر قاین با انجام 60 کیلومتر لوله گذاری و ایجاد 7 کیلومتر خط انتقال تا کنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
توکلی از بدهکاری 20 میلیارد ریالی مشترکان به امور آب خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم مشترکان بدهکار با پرداخت مطالبات شرکت ما را در ارائه خدمات بیشتر به شهروندان یاری کنند.
سرپرست امور منابع آب قاینات و زیرکوه هم گفت: هزار و 900 منبع آبی اعم از چشمه ، چاه عمیق و نیمه عمیق و قنات در این شهرستان ها وجود دارد.
مجید هاونگی افزود: سالانه 215 میلیون مترمکعب آب از 803 حلقه چاه ، 804 رشته قنات و 294 چشمه استحصال می شود.
وی تعداد دشت های تحت پوشش امور را هفت دشت عنوان کرد و گفت: دشت های خضری و سده ممنوعه بحرانی و دشت های قاین، شاهرخت، اسفدن، چاهک موسویه و زوزن ممنوعه هستند.
هاونگی با اشاره به اینکه 92 درصد مشترکان امور منابع آب در بخش کشاورزی است افزود: کاهش پروانه های چاه های کشاورزی، نصب کنتور حجمی و هوشمند از برنامه های این شرکت در جهت ایجاد تعادل بخشی و احیای منابع آبی است که در این راستا سال گذشته بالغ بر پنج میلیون متر مکعب صرفه جویی شده است.
وی بیان کرد: تاکنون 435 کنتور حجمی نصب شده و برای نصب 121 کنتور حجمی تا پایان سال برنامه ریزی شده است.
سرپرست امور منابع آب قاینات و زیرکوه از پر کردن 229 چاه غیر مجاز در این شهرستان ها خبر داد و افزود: 170 چاه غیر مجاز حفر شده به مراجع قضایی معرفی و در حال رسیدگی است.
یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است.
شهرستان قاینات با جمعیت 116 هزار و 181 نفر و دارای سه بخش ، پنج شهر و 8 دهستان در شمال استان خراسان جنوبی واقع شده و شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7218 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.