به گزارش ایرنا محمد رضا حسنی مقدم یکشنبه شب در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار داشت: سال گذشته ارزش ریالی پرونده های قاچاق کالا حدود 92 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است.
وی به اشاره به قاچاق سوخت در استان گفت: علیرغم عرضه مناسب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گزارش ‌ها حاکی از افزایش عرضه و قاچاق سوخت است.
حسنی مقدم از کاهش 38 درصدی کشفیات سیگار قاچاق در سال گذشته خبر داد و افزود: در سطح عرضه، کالای دخانی قاچاق نداریم.
دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان ‌جنوبی ارزش ریالی پرونده‌های قاچاق در 2 ماهه امسال را 28 میلیارد ریال ذکر کرد و یادآور شد: از ابتدای امسال سه پرونده بالای صد میلیون در استان تشکیل شده است.
وی تعداد دستگیر شدگان قاچاق کالا در 2 ماهه ابتدای امسال را 581 نفر اعلام کرد و افزود: قاچاق فرآورده های نفتی نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه قبل 779 درصد رشد داشته است.
به گفته وی قاچاق مواد محترقه، میراث فرهنگی، کود شیمیایی و سایط نقلیه امسال در استان صفر بوده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌ جنوبی نیز گفت: در برخی روزهای تعطیل که 50 درصد بخش حمل‌ و نقل تعطیل بوده در بخش حمل‌ و نقل نهبندان با افزایش 60 درصدی برداشت مواجه بوده‌ایم.
قربانعلی مردانی با اعلام اینکه نزدیک به 40 درصد بارنامه ‌های صادر شده در حوزه سوخت صوری است، اعلام کرد: برخی از افراد دستگاه‌های دولتی و نظارتی را با فاکتورسازی صوری دور می‌زنند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان‌ جنوبی نیز از مهمترین معضلات پیش روی نیروی انتظامی را نگهداری فرآورده ‌های سوختی قاچاق عنوان کرد و گفت: اگر قرار است یک عزم جدی در زمینه برخورد با قاچاق سوخت صورت گیرد دستگاه‌ های دیگر نیز به مدد نیروی انتظامی بیایند.
سرهنگ غلامرضا حسینی با اشاره به آمار کشفیات احشام اظهار داشت: نیروی انتظامی وظیفه نگهداری از دام‌ها را عهده‌دار نیست لذا ما نمی‌دانیم که گیرنده دام یا کاشف یا چوپان هستیم.
وی خواستار ورود جدی افراد دخیل در این عرصه شد و تاکید کرد: باید روند همکاری نهادهای مربوطه با نیروی انتظامی افزایش یابد تا دغدغه نیروی انتظامی تنها کشف دام‌های قاچاق باشد.

شناسایی 170 انبار کالای عمده در استان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان ‌جنوبی نیز با بیان اینکه کمتر از 10 درصد قاچاق در عرصه صنوف صورت می‌گیرد، گفت: طرح نظارتی ویژه شناسایی انبارهای سطح استان آغاز و 170 انبار کالای عمده شناسایی شده است.
داوود شهرکی، ارزش ریالی کل کالاهای قاچاق را حدود 10 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سه قلم عمده کالای دخانی، لوازم بهداشتی و کالاهای لوکس بیشترین حجم قاچاق را به خود اختصاص داده که از مرزهای سیستان و بلوچستان و طبس وارد استان می شود.
وی با اشاره به انجام یک هزار و 402 فقره بازرسی از ابتدای امسال گفت: این بازرسی از واحدهای صنفی منجر به تشکیل 26 فقره پرونده به ارزش چهار میلیون و 856 هزار تومان شده است.
9766* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.